Hit och dit och ner till Småland

Igår var jag i Jönköping. Tidig morgon på Arlanda; parkade och knallade bort mot terminal 2/3 när en doft av jet-fuel slår emot mig. Ahhh...! Alla synapser laddade ur av glädje! Tänk att man har betingats till att få nåt som liknar vårkänslor när man känner lukten av flygbränsle.
Det blev en lång dag för jag hade från början planerat in två möten; ett på förmiddagen och ett efter lunch. Nu blev morgonmötet inställt men jag brydde mig inte om att boka om flyget utan passade på att resejobba lite, vilket är skönt. Gjorde också en snabbvisit bland Jönköpings små butiker där jag shoppade loss på en vårjacka (jag frös, trodde det skulle vara varmare i Småland..).  På eftermiddagen träffade vi vännerna från smittan för att prata om hur vi ska avrunda bekämpningsprogrammen. Tyvärr lider de ganska svårt av personalbrist, ledigheter och organisationer så det blir lite tunt med de djupare diskussionerna.
Efter mötet fick jag skjuts ut till flygplatsen. Tänkte att det kunde vara mer OK att vänta där än i lobbyn till verket. Ack vad jag bedrog mig. Varken trådlöst nätverk eller café (ja, ja, vad trodde jag egentligen - Axamo!). Men det blev en läbbig maskin-capuccino och en delicatoboll i alla fall. Plus ytterligare jobb avverkat.

Har tappat bort kameran så tills vidare blir det bara text. Kanske är det en freudiansk borttappning för jag är himla sugen på något nytt.

Kommentarer
Postat av: Karin

Din slarva! ;-)

2007-05-23 @ 14:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0