Rikast när man dör vinner

Norske kungen fyllde år häromveckan. 70 år har han blivit.
Enligt ett mail som var tänkt för hans rika kompisar kom på villovägar och hamnade i tidningarna. I det skrev han att han bland annat att han önskade sig en förgylld spegel i empire-stil för sisådär en 22000 norska kronor.

Vi är nog inte så lika, kung Håkon och jag. Jag känner liksom redan nu att jag blivit så stor att jag själv har råd att köpa mig de grejorna jag verkligen vill ha (och de som jag inte har råd att köpa har jag svårt att be andra om..). Har dessutom svårt att tänka mig att jag kommer att vara sugen på en dyr antikvitet, om eller när jag fyller 70. Enda anledningen att jag skulle önska mig nåt sånt i det läget är kanske att hamstra för ungarnas räkning??  
Näe, när (om) jag blir så pass vuxen så hoppas jag att jag (fortfarande) känner att det är roligare att samla på upplevelser än på saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0