I-kirjain harhaisku minun tohveli..

Är i Finland för 2 dagar kurs och tre dagar konferens. Ska presentera ett paper ("Spatial analysis of results from a national bulk milk survey of Neospora caninum in Swedish dairy herds") åt Jenny som är hemma med Kajsa-bebisen. Så det gäller ju att göra henne rättvisa.

image42

Hotellet är ett Radisson, och även om jag alltid är lika glad när jag får packa ihop och åka hem så är det lite pyssligt mysigt att packa upp och sprida ut sina grejor, åtminstone när man ska bli kvar 5 nätter. Första snabbkollen brukar vara TV:n (vilka filmer?), toan (fräsch, hur ser schampooflaskorna ut?) och minibaren (utbud?), sen sängen (mys/studsfaktor). Sen packar jag upp och ställer upp alla krämer, burkar, hårgrejor och sånt i badrummet, och hänger upp kläder som behöver hängas upp. Skorna som jag packat i locket till min expanderbara Samsoniteväska står fint uppradade längs väggen (6 par inkl. jympadojjor). Klart!
WLAN:et funkar och är gratis, och det finns roomservice - vad mer kan man önska sig!?

Jo...det är nåt som saknas...jag fryser trots heltäckningsmatta och har ont i hälen..nästa gång ska jag packa mina tofflor också. Dom har aldrig varit ute och rest, till skillnad från en massa betydelselösa plagg som jag alltid släpar med mig trots att jag egentligen inte använder dem i vanliga fall. Men tofflorna, som jag ALLTID går i hemma, dom är kvar på hallgolvet. I fortsättningen ska dom upp på packlistan.  

PS Rubriken är ett resultat av viska-leken i cyberspace-version. "I miss my slippers" översattes till rubriken, och när jag översatte det tillbaka till svenska blev "Jag - märka missa min toffel". Det var ju inte riktigt det jag menade..! Bara att jag, typ, saknar mina tofflor...
Kanske det är
www.tranexp.com som gör i ordning Kens draftfiler..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0