Basic-bacis

Att komma tillbaka till verkligheten efter en veckas hårdkörning på Basic känns nästan lite omtumlande. Åkte hem från Gryttjom i fredags natt/lördags morse och kramade lite på Ken innan han skulle iväg på Frasses svensexa. Vaknade vid 7 som vanligt. Kände mig lite allmänt seg, i synnerhet som jag insåg att jag glömt datorn uppe i G. Suck. Bara att sätta sig i bilen med Meija och åka upp igen. Orkade inte laga mat på kvällen så Ida och jag gick till ICA och köpte färdiglagat.
På plussidan: kameran har kommit. Den är bra på alla punkter som min gamla var dålig. Mums. 

Söndagen blev desto mer produktiv. Eftersom b*****n bredvid bestämt sig för att hon nog inte vill att vi bygger en friggebod på baksidan (hon tror att värdet på hennes hus blir mindre då... 0:a!) så finns det ju ingen anledning att vänta med att sätta upp studsmattan längre, så det gjorde vi, Ida och jag. Klippte dessutom gräsmattan på fram- och baksidan, toppdressade, spolade av trädgårdsmöblerna vinterdammet, körde skräp till återvinningsstationen och köpte allergimedel till Ida. Sen städade jag hela nedervåningen + vardagsrummet.

image69
Spiskyrkogård på återvinningscentralen.

Idag var jag i Jönköping igen, för att träffa Registerutvecklingsenheten på verket och prata om vårt weblösningsförslag för mindre och småskaliga slakterier. Det var ett bra möte och dessutom fick jag chansen att säga hej till Lena H. Hon verkar ha det bra.

image70
Järnvägsstationen i Jönköping måste vara Sveriges mest sjönära?

Det blev en heldag på tåget (7 timmar inalles) och jag hade köpt Internetaccess för att kunna kolla/skicka lite mail (körde tekno-bojkott förra veckan så jag ligger lite efter). Med resultatet att jag fick magsår istället. Sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå trögt att jag höll på att koka över. På två timmar lyckades jag kolla 4 mail och deleta 20. Typ.

image71
Borde stå: "På detta tåg finns ett trådlöst nätverk som kan ge dig tillgång till Internet om du har tur och tålamod och inte alltför stora förhoppningar."
Törstig? Nej, ont i huvudet!!


Undrar förresten hur man tänker när man svarar på svenska till någon som tilltalar en på engelska? Det var en stackars utlänning på Stockholmståget som försökte höra efter vart han skulle sitta, och konduktören envisades med att svara på svenska. Märkligt.

Och Lillvåfflan fyller 1000 hopp i helgen, måste nog upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0