Grått Gryttjom

Måndag och tisdag hade vi strålande sol och varmt här uppe i Gryttjom. Det innebär att jobbet som HL underlättas avsevärt. Inga jobbiga väderbeslut... Hade hjälp av Filip i manifestet i måndags, så då fanns det bra med tid att läsa :). Under tisdagen hade jag ingen manifestor så då fick jag ligga i liiite mer (men det gick bra att läsa ändå..).

image191
Hoppledarfötter.

Men mitt på dagen igår började molnen hopa sig och idag har det varit helmulet.
Gårdagens ostadiga väder innebar att vi fick chansa att få upp nåt mellan molnen som tornade upp sig.  Ibland har man flyt med tajmingen, igår var det precis tvärtom. Dom skurar som kom började när hopparna var i frifall och slutade när dom landat. Jag kan meddela att det inte är kul att stå som HL då, inte roligt att ens kompisar blir piskade i frifall.

Nu är det torsdag, folk har dragit iväg och inga mer tandem är på ingång, så hoppningen är ställd. Jag ska packa ihop och dra hem till familjen, och sen åker vi upp igen imorgon för att ta hand om speedtävlingen i helgen.
Har dragit iväg en pressrelease om den, och Radio Uppland nappade, så det blir ett litet inlägg i direktsändning i morgon eftermiddag.

image192
Regn, blött, grått. Men som alltid när hoppningen bryts i förtid så börjar snart solen krypa fram... U bet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0