En värdelös dag

En värdelös dag

Den här dagen har varit en sån dag som man kunde varit utan.
Skulle iväg på möte i Linköping. Dagen började med att jag försov mig, vaknade av Kens mobiltelefon 10 minuter innan tåget skulle gå. Fan fan fan. Så jag fick ta bilen istället. Trist att köra, men framför allt så innebar det att jag missade 6 timmar på tåget som jag skulle kunnat använda till att läsa ett gäng manuskript och göra lite hemläxor till docentkursen som jag går nu - typ komma ifatt lite med sånt som prioriteras ner när det är mycket annat som ska göras.
Kom inte längre än till avfarten Bredden/Rotebro innan det tog stopp. Där hade det precis inträffat en olycka så trafiken stod tvärstill. Så om jag hade närt någon lite förhoppning om att haka på tåget från Stockholm och ner så försvann den grundligt. 
Grått och trist och regn, men sen stod Skurt på ganska bra så vi hade faktiskt varit nere i Linköping i tid om det inte var för att jag var tvungen att stanna och tanka i Norrköping. Hittade en obemannad Q8-station med världshistoriens långsammaste pump. Det tog typ 15 minuter att få i 35 liter bensin. Hade gått fortare att handpumpa.  Verkade som att det inte var meningen att jag skulle ha bråttom just idag.
Dessutom gick det inte att återköpa tågbiljetten, för det var en Just Nu biljett, och då måste man göra det senast 7 dagar innan. Skit och helvete, 666 spänn rakt ner i muggen. 
Det enda som var bra var väl att jag överlevde och att jag inte blev av med körkortet. Och det är ju helt OK när man tänker så.


Kommentarer
Postat av: Karin

Fy vad jobbigt. Men imorgon när du vaknar kommer solen att skina och allt kommer att "flyta på" som bara den!

2006-11-15 @ 00:01:43
Postat av: Matte

Är det inte en fantastisk övning i tålamod! Att stå i motvinden i regnet, när man är försenad till något viktigt möte, och tanka bensin som behövs för att överhuvudtaget komma fram, och siffrorna på pumpen knappt rör sig.

det är då man plockar fram "Stenen" i sinnet, och bara ler åt hela skiten :-)

2006-11-15 @ 08:53:19
Postat av: @

Jo, det känns ju faktiskt bättre idag :-).
Och nu har jag insett varför det blev en sån dag.
Tågbiljetten.
666 kronor.
Djävulens tal.
Det känns skönt att ha en förklaring.

2006-11-15 @ 15:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0