Uträknad

Räknad
I tisdags kväll låg det en bibba med papper innanför dörren till rummet. Visade sig att det är dags för folk- och bostadräkning i Australien. Alla som bott här natten mellan 8 och 9 augusti i år skulle räknas.  Inklusive hotellgäster.
Sagt och gjort. Lydig som jag är fyllde jag i alla frågor som var relevanta. Efter att jag hade förklarat att jag inte var arbetslös fick jag frågan "How did you get to your workplace last week?" Hmm. Jag flög ju hit. Valde alternativet "Other" och förtydligade med "aeroplane".
Dom frågade också om hur lång restid jag hade till jobbet. Få se nu. Två plus 12 + 12 + 8. Det blir 34 timmar.
Barnomsorg var också på tapeten. Jag kryssade i att jag hade betalat någon för att ta hand om mitt barn (Hanna dårå).
Avslutade med att högtidligen underteckna och intyga att National Archives of Australia får lagra mitt namn och min adress och göra dem offentliga om 99 år. Helt OK tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0