Katten på råttan, råttan på repet...

Ibland undrar man hur folk tänker egentligen.
Idag när jag skulle resa tillbaka från Skövde så hade det tåg som var före "mitt" gått sönder, och stod kvar inne på stationen. Det innebar att alla som rest med det tåget fick lov att flytta över till det tåg som jag var inbokad på.
När jag kom fram till min plats så var det redan upptagen. Det händer ju ibland att folk reser utan platsbiljett, så jag påpekade lite försynt att jag var inbokad på den platsen. Varpå jag fick höra att "Det är jag med! Jag reste med det tåget som gick sönder och jag tänker INTE flytta på mig."

Hm.. Okeeej? Vad betyder det? Att jag ska stå? Eller att jag ska ta nån annans plats och vägra flytta på mig? Eller??

Jag sa bara - Jaha, då står jag väl här tills konduktören kommer då!
- Ja gör det du, sa hon.

Undrar om det bara är jag som är mesig eller väluppfostrad eller vad det är...men jag skulle faktiskt ALDRIG låta min egen "olycka" drabba någon annan på det sättet. Om jag varit i hennes situation så hade jag väntat för att se vilka platser som faktiskt fortfarande var lediga och satt mig där. Det är ju trots allt hon som är extrapassagerare på det här tåget, inte jag?? Eller är det nåt konstigt med mig som tänker så?

Sen hade jag iallafall turen att enkelsätet tvärs över gången var ledig så det gick ingen nöd på mig. Men jag tycker fortfarande att det är ett jävla märkligt sätt att bete sig på.
Som bestraffning tog jag ett kort på henne :-). Sur-XXXX-an.


Katten på råttan, råttan på repet...


Kommentarer
Postat av: Matte

>Eller är det nåt konstigt med mig som tänker så?

2006-08-24 @ 19:57:32
Postat av: Matte

Du är nog bara för snäll. Vad sa konduktören då?
Å andra sidan kanske enkelsätet var att föredra? Annars skulle jag ha förödmjukat henne genom att flytta på henne med konduktörens hjälp, bitchen!

2006-08-24 @ 20:00:02
Postat av: Karin

Du är för snäll!

2006-08-24 @ 22:18:20
Postat av: @

Ja usch jag vet :/.
Men enkelsätet var faktiskt bättre. Eluttag och allt.

2006-08-24 @ 23:02:39
Postat av: Crazy K

Stinkhoran ska dö!

2006-08-24 @ 23:05:13
URL: http://hansen67.blogspot.com
Postat av: Lillvåfflan

Vilken jäkla kärring! Jag skulle blivit tokig och förödmjukat henne inför alla.

Jaa, det finns många märkliga människor som man inte förstår sig på hur de är funtade. Tur att VI är så perfekta :-)

2006-08-24 @ 23:08:40
Postat av: Mamma

Vad roligt att du tycker att du har blivit väluppfostrad. Min modersgärning var inte helt utan resultat!! Tack för att jag fick din bloggadress. Det var roligt att läsa allt du varit med om. Grattis än en gång på Louisedagen.

2006-08-25 @ 15:07:35
Postat av: Hämä

Shit, man blir ju galen på sådana människor. Men dom är ju jävligt svåra att tas med när dom "vägrar lyssna", vad ska man göra börja slåss???

2006-11-22 @ 11:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0