Catching up på flera fronter

Den 5 mars disputerade ännu en av mina doktorander, Maria. Så nu har jag bara två kvar. Hon var jätteduktig förstås och vi var alla väldigt stolta :-).


Betygsnämnden redo att grilla respondenten. Bengan, Johan, Lotte, Mariann och Jean-Francois.


Föreläsningsalen på Klinikcentrum har sina små spår av studentångest här och där.


Nöjd Maria. Hälften avklarat, bara festen kvar.


Det var strålande helgväder även förra helgen och vi passade på att åka lite pulka i Murkelparken.






I fredags var Noa och jag
och hälsade på min f.d. chef Kerstin som en gång i tiden drog in mig i "BVD-branschen". Noa fick päron och tyckte det var så gott att han somnade i hennes famn efter att han bondat ett tag, och dessutom rivit ner allt i Noahöjd.



Och igår var det återträff med klass 9D, Tunboskolan som gick ut grundskolan 1980. Vi har haft återträffar 4 ggr och jag har varit med på två av dom. Senast för 14 år sen. Men folk är sig rätt lika faktiskt. Alla faller in i sina gamla roller efter ett litet tag (på gott och ont). Vi hade lite förfest hemma hos Lotta i Strömsholm, sen drog vi iväg till Hallstahammars Folkets Hus där det var mer folk (från andra skolor och från parallellklasserna på Tunbo). Kändes märkligt att komma dit, samma ställe som man gått på en massa ångestfyllda skoldanser på.... Och nu när vi kom dit var det bara en massa gamla gubbar och käringar där, väldigt lustigt faktiskt :-).  
När vi var nöjda med Folkets Hus åkte vi vidare till Westerqvarn som firade 15 år, och kom precis i tid för att se storebror gå upp på scenen och göra ett litet gästspel med sitt gamla Rytterne Röj-gäng. Det var kul! Blev som en liten släktträff, för Ingrid var också där och Johan och David och Yolanda, fast dom hann jag aldrig säga hej till. Och så var min gamla gymnasieklasskamrat Per-Erik Jonsson där, det var lite extra kul eftersom han inte kunde komma när vi hade återträff på Rudbeck i förfjol.
Jag sov över hemma hos Myrans mamma och pappa och det var lite kul att sitta i köket och ljuga med dom på morgonen, och skaka liv i alla gamla minnen som kurar därinne bland hjärncellerna. Dessutom fick jag se en duvhök slå en koltrast utanför köksfönstret, och det händer ju inte varje dag.


Kollade på lite gamla bilder, och det här är från när vi var till Grövelsjön för att fjällvandra, i årskurs 6. Grymt hårda killar längs fram; Banne, Myran, Skörda och Trazan. Jag allra längst bak till vänster i gul Strömsholms slott-t-shirt..


Ann och Trazan anno 2010.



Storebror var dragplåster...eller, typ, nåt sånt.



Så var det söndag kväll igen, dom små barnen sover, dom stora är hos kompisar, Ken kollar på 2012 och jag sitter och bloggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0