Mirakelmannen

Min mobil dog på julafton. Det började med att dagens datum - 2009.12.24 - lyste mig i ansiktet i fasthängt läge, sen att den hängde sig i nåt vidrigt pipläge, så pass att jag var tvungen ta ut batteriet för att starta om den. Efter ett par dylika brutala avstängningar kom jag inte ens till PIN-kodsläget.

Lite jobbigt var det eftersom jag för ovanlighetens skull verkligen behövde vara kontaktbar; hade just svarat ut resultat från en studie som jag håller på med och det var möjligt att det kunde komma frågor både från djurägare och lokalpress.
Och kanske ville jag skicka nån julhälsning eller så.
Inte hade jag kopierat mina kontakter någonstans heller så jag hade inte ens telefonnumret till mina döttrar.

Hur som helst - jag gav upp vad gällde telefonen och riktade in mig på att skaffa en ny. Det var en Nokia N73 som aldrig hållt vad den lovat hur som helst, så det var väl lika så bra.
Meddelade mina arbetskamrater hur läget låg, och fick då förslaget att jag skulle ta över ett abonnemang som lämnats av min företrädare och som ingen använde. Har hittills använt min privata mobil i jobbet men OK, jag kunde väl tänka mig att sluta med det. Men det mest akuta var ändå att fixa en ny telefon att stoppa in SIM-kortet i så att jag slapp låna Kens stup i kvarten (och ofrivilligt sabba hans inställningar varje gång jag stoppade i det).
Ute på jobbet rotade vi runt och hittade två kvarlämnade mobiler. Den ena funkade inte (laddade inte) och den andra var operatörslåst till Telia. 
Surrender. Vi var på väg till Norge för att äta julmat och jag insåg att jag fick ta tag i problemet när jag kom hem igen.

Väl hemma efter ett par dagar i grannlandet kom Ken och såg lurig ut och bad mig prova att sätta på min mobil igen. Provade. Och ??!!?? - det funkade?
Hur i h-e??
Jo då hade husets healer tagit en köksmagnet och stoppat in där batteriet brukar sitta, och dragit över telefonen, så där lite mumbojumbo-new age style. Och hepp, så funkade den igen!
Ett problem mindre, hurra :D!
Enda tråkiga var att jag verkligen sett fram emot att skaffa en iPhone :/.
Men nu får det väl vänta ett tag till.


Mirakelmannen

Kommentarer
Postat av: Matte

Duktig karl det där =) Dags att fixa en back-up på dina kontakter nu kanske?

2010-01-05 @ 17:04:08
Postat av: @nn

Att ha överlevt med en hårsmån innebär inte att man slutar skratta faran rakt i ansiktet.

- Gammalt djungelordspråk -

2010-01-05 @ 17:14:41
URL: http://snabelann.blogg.se/
Postat av: Törna

vi har en hel del grejer som din mirakelman faktiskt borde komma hit och kolla/känna lite på...



T

2010-01-05 @ 19:08:40
URL: http://tornestam.blogspirit.com
Postat av: Tom

Mirakelmannen.....Snåsamannen heter han i Norge

2010-01-06 @ 00:54:20
URL: http://hansenfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0