Sova och läsa är skönt


Det är mycket bebisbilder nuförtiden, både på våra och på vänners bloggar. En kombinerad effekt av modern informationsteknologi och babyboom i bekantskapskretsen. Men så är dom ju också väldigt fina fotoobjekt, knoddarna.


Mjukis-Noa

Avslöjad! En som uppskattar att det finns en bebis på Kantarellvägen är katten som bor några hus bort. Precis som Noa så sover han väldigt gott i vår barnvagn...


En lätt match för CSI's

Igår hade jag en läsdag. Jag nästan sträckläste två tredjedelar av Liza Marklunds senaste, hann färdigt den. Tänk att man kan få göra det fast man har två småungar hemma, det är ju ganska lyxigt. Meija var och lekte med Astrid på andra sidan gatan och Noa sov mest och åt lite grann.
Boken utspelar sig nere på Costa del Sol och var väl OK som några timmars sommarunderhållning. Mest underhållande var beskrivningen av svensklivet där nere, det fyllde på många fördomar :-). Det är väl ingen bok jag skulle rekommendera för den som vill ha en djup läsupplevelse, men om man vill snaska i lite uppdiktade mord och familjetragedier så har man hamnat rätt.

Kommentarer
Postat av: David

Marklund ska bojkottas. Hon är en riktigt ful fisk. Hennes kraftiga förenkling av problematiken kring fildelningen och turbulensen kring Gömda är ett par exempel på att hon är ond.

2009-07-14 @ 19:08:31
URL: http://bengtsson.net
Postat av: @nn

Tja. Jag gissar att hon är som dom flesta av oss, lite halvdålig moral som hon har svårt att stå för när det blir offentligt, plus att hon har en åsikt (som i det här fallet inte överensstämmer med din ;))som hon använder sitt kändisskap för att framföra.

Jag vet inte om man kan kalla det för att vara ond, mest lite trist förutsägbart kanske.

Och just ondska är inte ett urvalskriterium när jag läser böcker, det kan ju bli lite intressant att läsa böcker av ondskefulla människor. Kanske boken skulle varit riktigt bra om hon var ond på riktigt? Jag har inte läst Mein Kampf men kanske den är bra? Var Hitler ond? Vad skulle han ha tyckt om fildelning egentligen %P?

2009-07-15 @ 15:20:21
URL: http://snabelann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0