Old sins come back to haunt you

Nu har det varit tyst i en dryg vecka, och det beror naturligtvis på att jag levt helt i chock sedan jag träffade mina gamla gymnasiekompisar förra lördagen. Fan vad kul det var! Å vad jag tycker om dom!
Totalt overkligt att se en efter en trilla in på cafét där vi möttes, som om tiden stått still men ändå inte alls. Alla var sig rätt lika faktiskt, men lite mer vuxna, på ett skönt sätt. Stor heder åt Göran som drog igång det hela.

Vi började med en rundtur på skolan, guidade av Håkans syster som lämpligt nog är lärare där nuförtiden. Insåg att jag förträngt hur det såg ut i aulan/skrivsalen, så det var lite dejavu när jag kom in där.. Klassrummen är ljusare, alla sluttande salar har blivit platta och en hel del modernare teknik har gjort sitt intåg...men annars var det sig ganska likt. Uppe på andra våningen i nya annexet fanns det en utställning med alla gamla klassiker som man fick läsa på svenskan...hua.



Back at the scene of the crime


Sen drog vi iväg till (en) av Mickes jobblokal(er), väldigt fint ställe precis nere vid ån. Mysigt mingel och otroligt rolig bildvisning ...tack gode gud för permanentens reträtt ...massa känslor och minnen. Efter det, ut på restaurang, och sen tillbaka igen för mer snack... Började bli trött framåt 2-tiden, men blev övertalad att stanna av Anna och Roffe....och klockan hann bli fem innan jag kom i säng hos mammsen. Ville liksom inte gå hem.
Hoppas det *inte* dröjer 25 år innan vi ses igen.

Men rubriken syftar faktiskt inte på återträffen (även om den kunde ha gjort det, höhö..).
Som alla säkert hört så har ju ICA börjat att kundanpassa sin rabatterbjudanden. Helt OK för mig, det är väl ingen som trott att dom *inte* skulle kunna ta fram sådan information, och att dom nu gör det för nåt som är bra för mig är helt grönt tycker jag.
Men döm om min förvåning när ett av erbjudandena var att få köpa Mars dubbelbar till rabatterat pris? Jag har aldrig i mitt liv (OK, de senaste 10 åren) köpt en Mars dubbelbar. Ken äter inte Mars dubbelbar. Vem äter Mars så ofta att den seglar upp som en favorit på Lindberg-Hansens gemensamma konsumtionslista?
Faktum är att det inte var så svårt att gissa. Ida är ju en välkänd Mars-ätare (man hittar papper på dom mest konstiga ställen, även månader efter att hon lämnat huset). Det konstiga är väl möjligen att det är vårt ICA-kort hon handlat dom på...?



Sensmoral: Never trust a  chocolate-loving teenager who wants to help you with the shopping!
(Men jag älskar henne förstås ändå :-)).

Kommentarer
Postat av: Eva

Eller: Never trust a teenager. Punkt.

2008-10-20 @ 13:28:00
Postat av: Anonym

haha xD saant! men jag tycker denna eva tar i lite väl mycket!

2008-10-20 @ 18:28:20
Postat av: @

Knappast. Eva är i den insiktsfulla ålder då man lämnat tonåren för tillräckligt länge sen för att ha distans till det hela, men tillräckligt kort tid sen för att minnas hur det verkligen var.

2008-10-20 @ 19:07:06
URL: http://snabelann.blogg.se/
Postat av: törnestams

haha, vi samma weirda erbjudande med för oss välkända varor förutom inlagda vitlöksklyftor på burk(?!?)



det måste vara Andrea och hennes polare som är en samling sköna gymnasister som har de flesta kända "ätstörningarna" dvs veggos, veganer, lakto, koscher, fallfrukt etc. ICA-kortet brukar hon få surfa på (tills det blir bira och cider på kvittot).



:)

2008-10-20 @ 23:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0