Stort jubileum!

Idag var det stort kalas, mitt körkort fyllde 25 år! Idag var det ett kvarts sekel sen jag blev skjutsad till Vegagrillen i Västerås, där jag fick skriva teoriprov på Vägverkets kontor och sen köra upp i brorsans guldfärgade Ford Fiesta. Klarade mig med en hårsmån, men det var bara det som behövdes. Jag skänkte faktiskt min bilskolelärare Roland en tacksam tanke så sent som häromdagen för att han lärde mig köra rondell typ state of the art.


Motsols från övre högra hörnet; Ann (1983, pudelbilden till första lappen) , Ann (1988, vetstud på väg att ta studieuppehåll 1 år för att kränga öl och lite andra viktiga saker..), Ann (1998, tvåbarnsmamma och precis på G att gå fallskärmskurs) och Ann (2008, 1200 hopp, en avhandling och ett barn senare...).

Körkortet har ju varit med om en del. Några fortkörningar (varav jag lyckats pruta ner bötern rejält en gång genom att se ledsen ut och säga att "nu blir det inga julklappar till barnen", och behålla lappen trots att jag körde 90 på 50-väg, med ursäkten att jag var på väg till en kalvning), några krockar, avkörningar, en kvaddning som slutade på skroten. 
Fyra egna bilar har det haft, Kadetten, Corollan, Granadan och så Micran nu då.  

Må det leva åtminstone ett kvarts sekel till! Hurra, hurra, hurra :-)!

Och den här helgen tänker vi för övrigt på doktor Anton som är på väg upp till Hemavan för att markstarta helt ostört i egen avstängd pist, världens lyxigaste doktor-doktorand, typ.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0