Smyg-comeback

Det har varit lågsäsong här på bloggen. Precis där före jul nån gång blev det annat som drog mig bort från datorn och Facebook och bloggar. Ganska skönt faktiskt.
För första gången på många många år blev det två veckors semester på raken. Lyxigt. Vi har varit hemma. Som längst bort till exotiska Västerås. Avverkat en massa småkrafs som man inte kan/orkar ta tag i till vardags.
Bakat lussebullar har jag gjort, tre gånger. Annars är det inte mycket mer än julskinka och knäck. Och rödkål, det gör jag varje år fast det bara är jag som gillar den, sen blir det kvar i frysen till året efter eller tills att jag slänger den.

Jag har också bränt redigt med pengar, men på sånt som jag behöver göra av med pengar på. En ny mobil har jag fått, det var trevligt. Vi har satt upp en loftsäng till Ida. Köpt ny tv-bänk. Jag har klippt mig, myst med ansiktsbehandling (well, lagom mysigt att klämma pormaskar), tränat. Och så har vi tagit ett stort steg mot att ordna med eget rum till Meija, vi har flyttat kontoret upp till övervåningen..
Årets förbrukningsartikel har varit kronljus, vi har väl bränt upp typ 200-250 stycken på några veckor. Två försök att elda upp huset - ett med ett konstigt ljus och ett annat klassiskt försök med bortglömt ljus, ljusmanschett, träljusstake....pust. 
Men vi kom undan den här gången också, livet efter helgerna går vidare och nu är det jobb igen...inte helt fel det heller.
Bort i horisonten finns Liverpool, Brescia, Prag, Tierp.

Det blir nog ett bra år det här med! Vilket för övrigt är mitt stående nyårslöfte. Att jag ska göra det jag kan för att det här året ska bli bättre än det förra. Med tanke på hur livet var när jag började lova mig själv det så var ju oddsen ganska goda för att jag skulle lyckas, nu är jag bara nöjd om jag kan hålla ställningarna... 
Vilket borde tolkas som väldigt positivt, väl..?

Ikväll har vi degat i soffan framför Aragorn, Frodo och company. Trean är bäst, men att se den på bio var ju klart bättre än att se den på en 32-tummare. Men jag retar mig på Frodo, han är så ynklig. Genom hela serien faktiskt. Precis som Ivanhoe. Hur kan man döpa en film efter en snubbe som bara ligger och är skadad hela tiden? 





  

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Var gärna med i min tävling. Har ett riktigt grymt pris värt ca 700:-

2008-01-13 @ 01:18:00
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: Karin

Du är en hård kvinna Ann :-)(Ang. Kommentaren om Frodo). Själv hoppade jag omkring här inatt med vigselringen och försökte härma Gollum. Mats såg lite orolig ut, men tyckte att jag var ganska lik!?
:-D

2008-01-13 @ 14:57:05
Postat av: Törna

Jag håller verkligen med dig om den trötta klena Ivanho. Fel brud tar han också. Fy för mesiga filmhjältar. Dolph Lungren och Arnold borde få mer utrymme...

;)

2008-01-13 @ 19:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0