Högprioriterat

Min familj är galen. Jag har en tonåring med lågt blodsocker som är redo att kasta sig på cykeln och dra iväg ett par kilometer halv 9 på kvällen för att köpa choklad. Och så har jag en treåring som är sjuk och hemma från dagis, och som tjatar om att vi ska ta tempen på henne. Idag har vi gjort det fyra gånger och så fort hon är tempad säger hon "Får jag se?" och "En gång till!".

Själv så försöker jag få ihop tillvaron som blir lite sönderryckt när en sån här liten blir sjuk. Alla planer går liksom åt h-e. Ikväll när Meija somnat måste jag få ihop en ansökan som ska vara klar imorgon.

Men lite har jag mig själv att skylla, jag har nog prioriterat lite fel dom senaste dagarna. Istället för att sitta och skriva ansökan på arbetstid så har jag suttit och laddat ner musik och ljud, mixat ihop lite grejor, samlat in t-shirt-storlekar och beställt tröjor... Och i går så höll vi på och hittade på koreografi. Och i måndags var jag körledare för ledningsgruppen.
Om ett par veckor ska vi nämligen ha kick-off-fest (ja, vi har omorganiserat) där alla nya enheter ska göra nån grej, och jag har alltså blivit lekledare för vår enhet. Dessutom så har jag alltså fått på min hals att coacha ledningsgruppen i deras lilla framträdande.

Av nån anledning så betraktar mina arbetskamrater mig som nån slags orgare/festfixare, även såna som knappt känner mig. Jag tror det kan ha att göra med mitt rykte och track record från när jag pluggade till veterinär - jag jobbar med många som känner mig från den tiden men som inte umgåtts så mycket med mig sen dess. För i såna fall skulle dom väl vetat att under det senaste decenniet så har jag mest känt mig trött och inte alls särskilt fixig.
Men ja, uppenbarligen har jag sagt jag till att fixa här nu då, antagligen för att jag tycker det är lite kul trots allt.

Så, for your information folks - det är sånt här som era skattepengar går till ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0