Sickos

Så är vi där igen. Mixtrar och pusslar för att få dagarna att gå ihop medans Meija ligger och kraxar med 40 graders feber. Tur att vi är hyfsat flexibla både Ken och jag. Även fast vi inte är helt kuranta vi heller.  Men men, inte klaga, den här vintern har varit betydligt bättre än förra.

image259
The little sicko.

Meijas favorit-DVD just är Fem myror. Det är häftigt att se hur hon formligen suger i sig både siffror och bokstäver. Hon drar hela alfabetet när hon vill och så kan hon räkna till 20.
Det är nåt med det där programmet som är helt genialt.
Synd att hon dog så ung Eva Remaeus, hon var ju så söt :/.

Den 16 februari är det filmfestival. 10-års-jubileum och allt. Jag hade sett fram mot ett par timmars knådning och ompyssling på Stockholm Day Spa uppe på Åhlens, tillsammans med fru Bäcklin (vår belöning för lång och trogen tjänst för SF..), men tji fick vi. Problem med personalens schema och hepp så var vi flyttade till mitten av april. Jaja. Kom på att jag måste ringa och kolla att det inte blir problem med presentkorten, för dom går ju ut i början av april. Vilket betyder att det är 2 år sen vi klev av styrelsen, uj vad tiden går fort.

Och så måste jag bara hylla min stora idol och hjälte, Kjell-Åke Ahlin. Han är IT-ansvarig på V-fak på SLU och en sån person som alltid, alltid, alltid ställer upp. Till och med när han inte kan hjälper han till så att man kommer vidare med dom problem man har. Under alla år som jag satt som extern Svensk Mjölkare var det Kjell-Åke som hjälpte mig när det behövdes. Och även fast jag flyttat upp till SVA nu så hjälpte han mig att backa upp gamla bilder från en hårddisk som kraschat.
Idag kom min f.d. arbetskamrat Lotte upp från Kalmar med en dator som lagt av - fläkten paj - och det vid en väldigt väldigt dålig tidpunkt, mitt bland föreläsningar, ansökningar och liknande. Kjell-Åke lägger allt åt sidan och hjälper henne att få ut datat. Han bara är sån, alltid hjälpsam utan att kräva nåt tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag tycker det är toppen att du o Ken bloggar om samma saker ibland. För när jag går bet på hans norska glider jag bara in på din blogg, o så fattar jag vad som hänt. :)

2008-02-08 @ 00:03:38
Postat av: @

Ja det är ju så här vi kommunicerar, genom bloggen. När vi skriver om samma sak så förstår vi att vi förstått varann :).

2008-02-08 @ 12:38:15
URL: http://snabelann.blogg.se
Postat av: Ken

Hei, elskling. Nå stikker jeg på den siste av massasjetimene jeg fikk av deg for to år siden. Forresten, vil du ha massasje i kveld?

2008-02-08 @ 13:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0