Kroppsspråkförbistring?

För länge länge sen så köpte jag Brokeback Mountain på DVD. Sen har den blivit liggande och det var först för nån vecka sen som vi satte oss för att kolla på den.
Den blev ju väldigt uppskriven när den kom så jag hade ganska höga förväntningar. Men det ska man ju aldrig ha. Summa summarum så tyckte jag att den var rätt trist. Sorglig förstås (och inte mindre sorglig för att Heath Ledger gått och dött i en "tablettolycka"). Men ändå, ganska tråkig.

image260

Jag fattade liksom aldrig hur/när attraktion uppstod mellan killarna. Helt plötsligt var det bara pang på. Sen var det inget direkt efteråt heller som gjorde att man fick känslan av hur dom kände för varann. .
Jo det är klart att man fattade att dom gillade att vara tillsammans och att dom gärna drog tillbaka upp till bergen för att fiska och "höghöjdsknulla" som Jack kallade det, men ändå.

Kanske missade jag det för att jag börjat somna i soffan precis innan det hände? Eller så beror min bristande förmåga att fatta storheten på att jag helt enkelt inte kunde plocka upp dom där vibbarna. Det ligger nära till hands att tro att det inte har att göra med att jag är straight utan med att jag är tjej. Kanske ni killar därute fattade allt?
Men bildspråket och naturvyerna var fantastiska.

Kommentarer
Postat av: Kaula

Den här kan du väl kopiera in i cinematografen?
Det bloggas ju lite tunt där :)

2008-02-09 @ 19:35:26
Postat av: Karin

Min kommentar till filmen: Synd på så rara ärtor ;-)

2008-02-10 @ 14:20:34
Postat av: @

Faktum är att när jag läste om filmen på IMDB i efterhand så var den bättre än när jag såg den (http://www.imdb.com/title/tt0388795/synopsis). Nästan så att jag grät en skvätt (bara nästan).

2008-02-10 @ 14:58:00
URL: http://snabelann.blogg.se
Postat av: Törna

jamen, killar behöver ju liksom inte älta allt. Man fattar utan att snacka. När två kisar umgås behöver det inte förklaras så mycket. Därför gick det fort och effektivt till uppepå berget.

=)

2008-02-11 @ 00:02:30
Postat av: @

Jamen precis, jag tror du slog huvet på spiken. Int så mycke tjafs utan litt mer raka puckar.

2008-02-11 @ 12:43:59
URL: http://snabelann.blogg.se
Postat av: Ken

Nå ble jeg litt sugen på en fjelltur...

2008-02-11 @ 15:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0