Kilopris

Hanna konfirmerades igår, och hela släkten kom på besök. Trevligt!



I fredags var jag ute och letade konfirmationspresent. Var inne på Hallbergs guld och på Lush. På Hallbergs köpte jag ett guldägg som fungerar som presentkort. Kostar femhundra spänn per gram. Om man vill kan man använda det som smycke, annars kan man byta in det mot det man vill ha. Tio år gäller det. Smart tyckte jag, både för Hallbergs och för veliga personer som jag själv.
Men insåg sen att det är den som skapade Lush-konceptet som måste vara det verkliga geniet. För hur kan man annars förklara att man lyckas sälja glycerin för ett kilopris som är högre än grampriset för guld??


690:-/kg för "The Big Calm", en duschtvål i dallrig geléform.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0