Ocean's first

Ida och jag var och hämtade nya mattan på Mio igår. Ocean heter den. Turkos, rund rya med glansig "lugg" :). Nu fattas bara hylla, TV-bänk, nytt soffbord och nån schysst lampa så är vi nästan klara där uppe. Och så platt-TV också. (Nej just jag, glömde fönstren och dörrarna, dom ska ju målas också :-]..).
Sen har det blivit lite skrotupplag bakom väggen. Måste fundera över vad jag ska göra med den gamla träkistan som bara tar plats och som inte är särskilt funktionell. Det är ju arvegods, så jag har nån slags känsla av att jag borde tycka om den men jag vet inte ifall jag gör det. I synnerhet inte som den inte får plats. Det är vid såna här tillfällen som jag tänker att jag ju är stor nu och kan bestämma själv. Men jag sliter fortfarande med nån slags skuldkänsla för att jag har såna tankar.

Till skillnad från kistan så älskar jag vårt matbord, som också är arvegods. Enkelt allmogebord, slagbord, från 1700-talet med spår av yxhugg efter att det användes som huggkubbe. Pappa hittade det i en vedbod vid vår sommarstuga i Fagersta. Till bordet har jag 4 pinnstolar som håller på att falla sönder i sina beståndsdelar. Dessutom är bordet inte särskilt stort, och har ett underrede som tar plats, så när vi är fler än 4 så sitter folk antingen obekvämt eller inte alls. Vilket gör att jag är sugen på en ny matgrupp, men då måste vi ju ändå hitta en plats till bordet....
Vi kanske behöver ett större hus helt enkelt?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0