Långhelg

Hade hyfsat konkreta planer att åka upp till G och damma av husvagn och rigg den här helgen men så blev det inte. Istället blev den en långhelg hemma med det som jag kanske behöver mest just nu. Inga "måsten".

I lördags var vi till Pelle Svanslös Hus, Ken, Meija och jag. Inte så vansinnigt imponerande men alla var nöjda efteråt. Meija blev målad till katt, lekte med slemmiga plastfiskar och klädde ut sig. Jag och Ken fick kaffe och kladdkaka.

image46
The making of Meija Sotnos.


Igår var det sista april och det är ju en ganska speciell dag i Uppsala. Ken och jag åkte ner på stan strax efter 12. Forsränningen var över och nere vid Islandsfallet låg resterna av farkoster son inte hållit hela vägen fram. Stadsparken var full med folk som drack lunch och de som inte satt där knallade runt på stan. Små gäng med poliser stod här och där och Broddway-bilarna patrullerade gatorna för att få bort glaskross. En helt vanlig Valborg med andra ord.

image47
Carolinabacken nerifrån kl.14.38 den 30 april 2007


Vi käkade lunch på Terassen och drog oss upp till Carolina strax före 15. Jag har nog inte varit på mösspåtagningen på sisådär en 20-25 år. Det är en konstig känsla att vara på en plats man passerar ganska ofta men i ett sammanhang som man var i för rätt länge sen. Det som var mest påtagligt var att jag var väldigt mycket nyktrare. Annars är jag ju samma person nu som då - väl :-)?

image48
Carolinabacken uppifrån kl.14.58.


Imorgon börjar jag på nytt jobb. Efter drygt 13 år på Svensk Mjölk ska jag bli statlig tjänsteman och flytta upp till SVA. Till att börja med blir det 60-40 men från 13 augusti är jag där på heltid. Så igår pratade jag med chefen och sa att jag skulle säga upp mig. Mycket blandade känslor, men allt eftersom har jag mest börjat känna att det ska bli skönt. Inte minst för att det blir långsemester - sju veckor i sträck som kommer att rymma både shop-til-you drop i London, roadtrip genom Europa och Big Way camp i Gryttjom.
Livet går vidare ;-).


Kommentarer
Postat av: Lillvåfflan

Oj, där ser man! Vad kul med nytt jobb. Låter grymt skönt med sju veckor semester också... Grattis!

2007-05-01 @ 19:43:18
URL: http://lillvafflan.blogspirit.com
Postat av: Karin

Synd att ni inte kom till G-jom. Vi saknade er! Va´ har inte alla sju veckor? ;-)

2007-05-03 @ 11:03:08
Postat av: Karin

Synd att ni inte kom till G-jom. Saknade er, men det går ju fler lifter...

2007-05-03 @ 11:05:37
Postat av: Karin

Ojdå :-)

2007-05-03 @ 11:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0