Extremsport

I höstas var jag upp på vårt tak och rensade stuprännorna från löv och barr. Tegelpannorna var hala av mossa och fukt men jag surrade fast mig i skorstenen med ett redigt rep. Jäääävligt kaxig var jag, för det är ju i alla fall några meter ner (men inte tillräckligt många för att man ska slippa slå sig). Dessutom hade Ken varit uppe tidigare och var inte sugen på att gå upp igen. Hepp!

Nu håller grannen på att få sitt tak omlagt. Inga rep där inte. 

image54 
Jag böjer mig ödmjukt inför dom riktigt hård-kärnade killarna...

Kommentarer
Postat av: Matte

Jag tror jag ska ringa både facket, arbetsmiljöverket och be dem titta på deras arbetsmiljöplan. Svartjobbare.. nog för att jag glidit av frostig takpapp själv utan livlina, men det är ju sånt här som förstör konkurrensen. Jag landade i alla fall på en byggställning. De här grabbarna kommer ju ligga och skrika på trottaren och kladda ner.. eller landa i en barnvagn eller nåt. men mest har jag nog bara gett uttryck för att jag är så j..a less på att skriva alla dessa planer, och leva upp till alla myndighetskrav ;-/

2007-05-08 @ 08:24:47
Postat av: @

Hm. Tänkte väl att det där inte kan vara riktigt enligt regelverket...
Det kan ju bli ett fall för miljö och hälsa om dom dessutom skriker och kladdar ner %P.

2007-05-08 @ 17:43:04
URL: http://snabelann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0