Long time no see

Internet är fantastiskt. Ett par händelser i min omgivning fick mig plötsligt att inse att i princip *alla* finns där ute, bara man söker på rätt grejer.
Följaktigen har jag börjat roa mig med att googla på folk, typ gamla gymnasiekompisar. Jag började med några som hade lite ovanliga namn. Ganska snabbt fick jag veta att Håkan är systemingenjör och jobbar med säkerhet på Cisco, Patrik disputerade 1997 i Linköping på ämnet "The Pace of Innovation -Patterns of Innovations in the Cardiac Pacemaker Industry". Dessutom sprang han Stockholm Marathon 2005 på 4,5 timme och Göteborgsmaran 2006 på 4 timmar och 18 minuter. 
Lars och Kent, mina fikakompisar som hjälpte mig att lösa alla världens problem på gamla Café Cleo vid Sigmatorget i Västerås, har tagit sig ända till professur i företagsekonomi på KTH och till att sjunga gospel i One Voice. Rolf är chef för riskkontroll på Handelsbanken - tror jag! Kunde inte hitta nån bild på honom. Micke M jobbar (har jobbat?) med reklam på HiBye kommunikation och på Care of Haus, Per-Erik lever på musik. Kul!
Som om det inte var nog med nostagi fick jag ett mail från en journalist på ATL i förra veckan, jag skulle granska en artikel som hon skrivit. Mailet började med "Hej, om du gick i klass 9D på Tunboskolan 1980 så är vi gamla klasskamrater....".  Liten värld är det.

Klass N3c Rudbeckianska skolan 1983
Klass N3c på Rudbeckianska skolan i Västerås, våren 1983


Kommentarer
Postat av: fraze

Fast ibland är det svårt att veta om det är rätt person man har. När jag googlar mig själv så är jag bland annat vice riksbankschef, schackmästare, grym kampsportare, VD för Eniro, handbollstränare, Implementationskonsult, mm mm. :)

2007-03-12 @ 09:07:27
Postat av: @

Sant. Jag har konfirmerat mina med googling på bilder :).

2007-03-13 @ 15:55:30
URL: http://snabelann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0