Fixomania

Allt började med att vår kombinerade toapappershållare/tidningsställ gick sönder på toan nere. Efter lite huvudbry (gick inte att få tag på en likadan igen) så bestämde vi oss för att köpa IKEAs Grundtal till toapapperet. Vi har ju en sån som reservrullshållare trots allt.
Till tidningarna hittade vi ett servettställ nere på Stickspåret (när vi var och fikade på Broströms i fredags...). Måste säga att det var en outsider, men den funkar alldeles utmärkt som väggfast tidskriftshållare faktiskt. Den gamla rullhållaren hade gjort lite märken på väggen, så jag behövde måla på den orangea "pricken" som var bakom den.

Och sen var jag igång. Kände helt plötsligt att jag ville ändra lite på upplägget på väggarna. Ramarna som vi hade på väggen satt för prydligt, ville ha dom lite mer slumpmässigt här och där. Helst olika storlekar på ramar också. Dessutom var det ett orange fält på väggen bakom muggen som jag ville måla över. Sagt och gjort - lite snabbrodd, bort med bilder, spackla igen hål, måla över med lite färgrester, måla över ramen, två strykningar, sen upp med bilderna igen. Dags att byta dom är det (diverse bilder från midsommar 2002.., Chileresa 2003, Portugal 2004), men det blir nästa steg. 
Sen hittade vi ett väggur på Draget igår, orange urtavla och silver runt om, perfekt. Det kändes som att den var som gjord för toaväggen. Sist av allt satte jag upp klockan, och kepsen som jag fick av Jenny R när jag fyllde 40.
Nu får toan vila ett tag, tills vi bestämmer oss för ifall vi ska bygga ut eller inte.

Projektet för dagen var annars att städa Idas rum. Hon har åkt bort i 3 veckor och det sista hon gjorde innan hon drog var att spränga en bomb i garderoben...I think?

image113

Före (det här är den välstädade delen av rummet).

image114

Efter. (Jo, hon är informerad).

Kommentarer
Postat av: Karin

Kan tjejers rum också se ut sådär??? Skönt att se att det finns fler curling-föräldrar :-)

2007-07-03 @ 10:30:26
URL: http://karinslogg.blogspirit.com/
Postat av: @

Ingen curling! Det är enbart för att vi får gäster som ska sova där innan hon kommer hem :).

2007-07-03 @ 11:32:23
URL: http://snabelann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0