Fast i dag-TV-träsket

Jag har varit hemma från jobbet sedan i måndags. Feber, snor och hosta fyller min kropp och jag ger igen med Treo och Nasoferm. Det börjar bli bättre nu och rent tekniskt så klarar jag nog att sitta framför en dator och skriva (typ som jag gör nu), men den här gången tänkte jag bli frisk innan jag går tillbaka till jobbet.  
Har alltså haft förmånen att sova obegränsat på morgnarna och kolla på TV nästan hur mycket jag vill.
Idag kollade jag på Lyckochansen, Capice och damernas störtloppsträning. Star Trek gick tidigt på eftermiddagen så det klämde jag också in.
Det märkliga är att det här med att vila har nästan motsatt effekt på mig - jag blir bara segare, slappare och trögare, tappar lust att göra sånt som jag knappt tänker på att jag gör i vanliga fall.
Nu när jag varit hemma i tre dagar börjar jag känna mig sjuk vid tanken på att jobba igen (urk, nu ligger jag dessutom efter också!)....
Gissar att det är sånt som gör att stress- och utbrändhetsforskare skakar på huvudet. Men jag tror faktiskt att den bästa medicinen är att gå till jobbet igen. Annars vet man aldrig var det slutar.

Kommentarer
Postat av: Karin

Det går bra att jobba lite grann också när man känner sig bättre. Man behöver inte gå från noll till hundra direkt :-) Krya på er!

2007-02-09 @ 12:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0