Hem och tillbaks

Jag skippade Big way-festen i fredags kväll för att komma hem och gulla lite med familjen. Redan i lördags skulle jag iväg igen, på möhippa.  Min "go-way-back-kompis" Marie ska gifta sig i Thailand och nu passade vi på att umgås lite med henne innan dom drar.
Marie fick dreja ett par koppar och skålar till Abi medans vi andra fick dekorera ett fat som sen ska glaseras och brännas. Schysst idé faktiskt. Sen åkte vi ut till Maggan i Rasbo, fixade mat och myste i sommarkvällen.
Och återigen fick jag bekräftat att världen är liten - en av tjejerna, Paula, är gammal SmallTalk-kompis till Jenny R..
image188
Fast learner!

Ken har köpt Luftslottet som sprängdes, så i söndags låg Stieg och jag i sängen hela förmiddagen. Efter lunch drog vi (Ken, Meija och jag) ner på stan en tur för att fika. Ganska tunt (lagom) med folk och fint väder. Najs. Vi valde Café Victoria i Botaniska, dyrt och halvtråkigt fika, men jättefin trädgård att leka i :).
image189
Varning på stan
På söndagskvällen kom Hanna och Ida. Hanna har varit på Hamregården i Orsa en vecka och Ida är mitt inne i en sommarjobbsperiod. Ogräsrensning på kommunen. Och enligt uppgift med hobbyturkar från Gottsunda som hela tiden säger att dom ska cutta henne...
 
Jag står HL nu måndag-torsdag så i går morse drog jag upp till G. Kanonväder. Idag säger prognosen till och med att det är "ett mäktigt högtryck över Skandinavien" (amen). Blir jag inte brun (bränd?) nu så blir jag det aldrig. Tyvärr är det inte så mycket folk på fältet så vi är lite beroende av tandem. Verkar som alla svennar har börjat jobba igen. Utom Yaz som precis gått på låång semester, lyckosten.
image190
Felfunkis....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0