Äpplen och morötter

Hade skrivit in i kalendern att vi skulle få våra nya fönster levererade förra veckan eller den här. Men istället kom ett brev där Mockfjärds berättade att man fått vår reklamation och bad så mycket om ursäkt. Frågetecken? Vi har varken fått fönster eller reklamerat. Visade sig att det var transportören som gjort det efter att ett av fönstren gått sönder, men ingen berättade för oss. Nu dröjer det ytterligare 3-4 veckor innan dom kan monteras. Brrr. Man får väl ta på sig en extra tröja den dagen.

I måndags fyllde Noa 4 månader och i tisdags var jag och vägde honom. Hela 8260 g nu.


Nån sa att det ska gå att äta sånt här, men jag är skeptisk..

Marie fortsätter att spurta med sitt avhandlingsskrivande och jag läser och läser. Nu är det snart klart, snart, snart..!


Det är iallafall helt OK kontorsmiljö på Kantarellvägen.

Och Ken har skördat alla äpplen han kunde få tag på från vårt konstiga äppelträd, det blev väl en 10-12 stycken sisådär. Så vi har ätit smulpaj och äppelsockerkaka i dagarna tre, mmmmm.

Idas loftsäng är såld, Blocket förstås. Skönt, det var steg 1 i att få ordning på det rummet. Min älskade dotter är en sann "procrastinating hamster", men idag överraskade hon både mig och sig själv tror jag med att slänga ut ett gäng gamla hyllor som ska till återvinningen, med innehåll. (Jag vet vad hon vill, hon vill åka till IKEA och köpa en ny byrå, och hon vet att vi inte åker dit innan det finns plats i rummet...)

Eva/Besta/farmor kom i onsdags, alltid lika trevligt. Meija älskar sin farmor, dom har så kul tillsammans.


Noa gillar också sin Besta.

Och idag fick Ken och jag lyxen att låna hennes bil, samma lilla sportbil som vi åkte genom Europa med för några år sen, för en tre-timmarstur ut till Linnés Hammarby. Barnpassning ingick i paketet, så jag såg till att Noa var fulltankad innan vi drog.
Det var äppeldagar där ute med sortbestämning och lite annat. Synd att vi hunnit äta upp alla våra, skulle varit kul att få ett utlåtande.


Man får passa på att njuta av dom sista somriga dagarna... Trädet i bakgrunden bär för övrigt äpplen av sorten Råby Rubin. En buske av den sorten hittades för 30 år sen på Råby gård i Rytterne socken, mina gamla hemtrakter. Såg också Fiholmsäpplen bland alla sorter som var utställda. Inte visste jag att jag är uppvuxen i värsta äppelcountyt.


Fint väder och benen fulla med spring.

Vädret var fantastiskt och guidningen inne i Linnés hem var kul och intressant. En gammal farbror, han var säkert över 80, tyckte att min tröja var så fin, haha.


Min fina tröja.

Det var länge sen jag var ut till Linnés Hammarby, säkert 15 år sen. Men det har fixats till ordentligt sen Linnéjubileet för några år sen och är väl värt ett besök. Vi hann inte se allt, tiden gick fort, så vi lär väl åka ut dit igen vad det lider.


En apelmes eller kanske en astrakanskata?

Meija har börjat fota så snart hon får chansen, alltid lika spännande att sätta på kameran och se vad som dyker upp.


Självporträtt.


Pappa.


Takstudie.

Digitalkameror är ett fantastiskt påfund. Jag har fortfarande kvar bilderna från första rullen med min första kamera, en Kodak Instamatic. Det var andra tider det. Inget kreativt knäppande med direkt feedback där inte.
Det var inte bara bättre förr i tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0