Ännu en golvad elefant

Den här senaste månaden har bara varit en massa fix fix fix, delmål efter delmål. Efter att vi kom hem från Prag var det Hannas konfirmation, sen mamma 75 bast, sen har det hela tiden varit en massa med konferensen som är nästa vecka, deadline för proceedings var 2 september, sen var det speedtävlingen som ju inte var helt utan motgångar och nu den här helgen var det klubbens 50-årsfest där jag lovade att hålla i ekonomi och dekoration.
Och nästa vecka är peakar det med virologikonferens med 200 deltagare. Lyckades få iväg min poster till tryck förra veckan, nu måste jag göra den muntliga, plus skriva välkomsttal och försöka se ut och bete mig allmänt representativt vilket inte alltid är det lättaste när man helst vill springa och gömma sig.


Elefanten och jag


För ett par år sen lärde jag mig ett rätt skönt uttryck (kanske för att det är så på pricken när det gäller mig).  
Far away elephants.
Far away elephants  är såna där saker man tar på sig och som verkar helt överkomliga ett år i förväg. Men sen när det närmar sig så växer dom och blir större och större tills man inser att det är ju en stor jävla elefant som man ska tampas med....
Precis så känner jag mig just nu, som om jag ägnat senaste månaden åt att brotta ner en hel flock elefantungar.
Och nu är det bara morsan kvar...

Kommentarer
Postat av: karin

Förstår hur du känner det. Min erfarnhet är att när väl satt igång brottningsmatchen känns det bättre och man upptäcker att det här ska nog gå bra. Men det är väldigt lätt att skjuta upp saker och då blir elefanten snabbt större när den närmar sig...Klarade av en delmåls-elefant i förmiddags men den liksom ynglade av sig och resulterade i nya elefanter.

2008-09-16 @ 15:25:24
Postat av: @

Jag det är konstigt det där med ynglandet. Jag har också varit med om elefanter som precis när man lagt ner som visar sig består av två-tre till.. Men min elefant är iallafall tämjd nu, den är en liten pudel bara.

2008-09-19 @ 21:04:42
URL: http://snabelann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0