Il retorno da ragazza

Oj vad jag tyckte synd om mig själv igår kväll. Inte blev det bättre av att hotellrestaurangen spelade en massa gamla snyftiga låtar heller... typ Righteous Brothers och Unchained Melody..... kanske bidrog det att jag satt och drog i mig en massa vin alldeles själv också.

image305
Oooooh myyyy looove, my darling, I hunger for your touch....

Glömde stänga av mobilen idag när jag flög mellan Trieste och München (oops!). När jag plockade upp den i München hade jag tre meddelanden. Ett från Ken, ett från Vodafone i Tyskland och ett från - Vodafone i Österrike!?
Hm. Där har jag ju inte varit?
Men vi flög ju över Alperna, och inte särskilt högt över heller. Kanske det fanns nån mast där bland topparna som min telefon kopplade upp sig mot :)?

image306
Stockholm, Sverige vid 12-tiden idag. På rätt sida molnen.

Satt och slöläste
i Lufthansas inflight magazine och hittade dom här. Jag suger ju verkligen på saker som rullar och glider under fötterna, men det här kanske skulle vara nåt. Batteridrivna och allt.

Skönt att komma hem var det iallafall. Först krama Ken, sen Ida, sen en sväng till jobbet.
Idag är deadline för abstract submission till en konferens som jag orgar i september. Hade fått in 52 till igår, idag har det kommit lika många och lite till. Det blir många mail med "tack ditt abstract har kommit fram blabla". Men kul att det är stort intresse.

Träden på gatan har satt igång och blommat ordentligt medan jag var borta. Sedan dom engelska trädhjältarna var här ifjol och tog ner "the dangerous willow" (som det stod på fakturan) på baksidan av huset, och putsade till rosenkornellen på framsidan, så har vi helt plötsligt blivit med äppelträd. Det blommade för första gången i fjol (dvs sedan vi flyttade in 2004).
Det måste förstås ha funnit där hela tiden, men det har inte mått så bra förrän nu. Grejen är att det kommer upp mitt bland syrenstammarna så kanske det är någon som ympat det på syrenen någon gång i tiden, eller kanske tvärtom??

image304
Nyupptäckt äppelträd.

Vallmon har också vuxit på sig, den var bara några decimeter hög när jag åkte. Nu är den säkert 50-60 cm. Ett riktigt ogräs. Och knopparna får mig att tänka på "Little shop of horrors" av nån anledning.... ??

image303
- Feeeeeeed meeeeee......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0