Sista gången

Jag gjorde min deklaration sista helgen i april, men tänkte att jag skulle hålla fast vid traditionen att lämna den strax före midnatt på Skattemyndighetens drive-thru nere på stan. Bara en sista gång. Nu kan man ju göra allt på nätet, fylla i bilagor och allting. Så nästa år blir det ingen manuell inlämning, det här var liksom sista chansen att dokumentera ett fenomen som håller på att gå till historien.

Men tyvärr. Jag missade min chans redan förra året.
I år var det ingen drive-thru, den lilla parkeringsfickan var tom på Skatteverkspersonal och det enda man såg där var några vilsna bilburna deklaranter som var lika förvirrade som jag. Så det blev till att åka över på andra sidan, till huvudingången.



Och där blev man inte besviken i allafall. Massvis med nattvandrare lösgjorde sig som ett flöde ur skuggorna, och drogs likt mygg till toalettljuset i Gryttjom till brevlådan där det stod "Deklarationer här!" (så att man inte av misstag stoppade lappen i Kronofogdens brevlåda bredvid). 

Märklig känsla när ingen känner någon men alla vet varför man är där, på samma plats, vid samma tidpunkt.
Som att vara på en ven- eller psykmottagning, fast lite mer positivt liksom :).




 

Kommentarer
Postat av: Karin

Hmmm, ven/psyk är nog inte den första associationen som kommer upp i mitt huvud... :-)

Fortfarande inte hänt "något"?

2009-05-07 @ 18:44:47
Postat av: @

Nope, no baby yet. Nu ska vi åka och titta på när korna släpps på grönbete ute på Stabby gård. Kanske klafsa i leriga hagar gör susen?

2009-05-09 @ 10:38:32
URL: http://snabelann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0