Noa är hemma

I torsdags morse 03.03 kom Noa till världen. Både han och jag var ganska slaka och sov större delen av dagen.
Sen i fredags morse så märkte jag att sängen har blivit mindre?



Kens mamma Eva har varit här sedan 1 maj och väntat in Noa (jag trodde ju han skulle komma tidigare :-o). Det har känts tryggt att ha henne här och veta att Meija haft nån att vakna med ifall det "blev dags" nattetid. Som det ju blev. I fredags vinkade vi av henne och Figo. Tack för allt Eva, kom tillbaka snart! 
Fredagen var annars en dag då det kurrade i magen på Noa, det tar ju nåt dygn innan mjölken börjar rinna till.

I lördags var och firade att Karin blivit lika gammal som min storasyster blir i september. Det var Noas första kalas och det fixade han med bravur. Småbebisar är rätt flexibla så snart dom inte är hungriga längre.

Och igår kom My och hennes mamma och pappa och hälsade på.



 
Så här fin är jag i min nya svid! Och kolla in ko-snuttetrasan som jag fick av My, med bästa rekommendationer. Jag fick låna den av mamma bara för den här bilden!

Vi var iväg till Bror Hjorths hus och kollade in Sven Nordqvists teckningar av Mamma Mu, Kråkan, Pettson och Findus och från hans nya bok Var är min syster. Helt otroligt fina. Kul att se dom.
Sven var där och signerade böcker så vi köpte ett par nya till Meija och Noa. (Och så tog vi med oss Idas och Hannas hemifrån för en retroaktiv autograf/dedikation...)




Meija tycker om Svens bilder.

Att gå tillbaka till att ha en liten knodd i huset är nästan lika omvälvande varje gång, alla rutiner som man fått till sedan den förra kom försvinner och man får försöka hitta nya.
Dagens projekt är att se om vi kan sjösätta Hannas gamla liggvagn från 80-talet och bli lite hjulburna.  


Kommentarer
Postat av: Erika och frazzarna

Grattis! och Välkommen Noa!

Säg bara till om ni behöver barngrejor (vagga, babyskydd,kläder etc. dock har vi inte kvar liggvagnen men en mjuklift)

2009-05-18 @ 20:05:04
Postat av: Karin

Noa är så söt och du är en super-kvinna!

/Karin

2009-05-18 @ 21:47:48
URL: http://karinslogg.blogspirit.com/
Postat av: Ola

Hurra för Noa + hans mamma och pappa. Och alla syskon, så klart. Vi har också en rätt diger uppsättning babygrejer som kan överlämnas. Säg bara till om det är nåt särskilt ni behöver.



/Ola, Catarina, Otto, Olle & Ellen

2009-05-19 @ 21:30:22
Postat av: Stora syster Jane

Hej och grattis.

Har inga babykläder eller annan utrustning kvar tyvärr :-D Men säg till om du behöver så kanske stora syster kan fixa fram något. Pussen och kramen från mig till Er båda.

2009-05-20 @ 06:42:17
URL: http://www.varntorp.se
Postat av: @nn

Å vad schysst, om det är nån som har en babysitter så lånar vi gärna! Och kläder i diverse storlekar är också välkomna... Just nu har han rosa byxor till sin snobbentröja.

2009-05-20 @ 21:13:42
URL: http://snabelann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0