An den schönen blauen Donau



Är i Wien några dagar nu, fre-mån. Så jag fick ladda med lite Alla hjärtans dagspresenter till älsklingarna hemma innan jag for. (Ätbara, inte i sten som dom här.)

Hinner inte se så mycket av stan tyvärr, brukar bli så på såna här resor. Men igår kväll var det borgmästarmottagning i rådhuset vilket ligger nån kilometer från hotellet. Så då fick jag anledning att sightsee:a lite iallafall.
Verkar ju vara en fin stad det här :). Men tokkallt, i och för sig inte många minusgrader men det blåser grävling.



Framför rådhuset har dom gjort iordning värsta islandet där man kan hyra skridskor och åka på slingor och rinkar kors och tvärs. Och äta bratwurst, crepes, dricka öl och glühwein, typ. Hela platsen är belagd med trädäck så folk kan knalla runt med skridskorna utan att förstöra dom.



Spanska Ridskolan finns ju här i Wien också. Passerade förbi där på väg till rådhuset. Den ligger faktiskt i en del av palatset. Det var inte öppet just då, annars är ju det en sån där grej som stod överst på önskelistan när jag var liten och livet bara handlade om hästar. Står fortfarande högt på önskelistan faktiskt, men kanske inte den här gången ändå... eller... vi får se!

Kommentarer
Postat av: Elin Håkansson

Hej Ann

Åh spanska ridskolan, det är en av mina drömmar också! Tack för att du påminde mig. Säg till om du åker dit :-)

2009-02-17 @ 12:35:57
Postat av: @nn

Vi var där i söndags!

2009-02-17 @ 22:15:54
URL: http://snabelann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0