Stora Ursvik och tappade saker

Vi har varit så duktiga under påsken, fixat i trädgården och städat och grejat, så på annandagen belönade vi oss med att få hälsa på hos familjen Franzén i Stora Ursvik. Det var kul! Och riktigt fint har dom fått det.
Emil och Meija hade bondat inom ett par minuter och sen var det fullt ös. Vi tog en tur upp till lekplatsen också, och då dök 75% av familjen Jonasson-Brouzell upp också. Ett litet skydiverghetto håller på att bildas där ute nämligen. Sundbybergs svar på Vasastan.


Lugn minut framför TV:n

Igår var Ken och fäktade och Meija och jag hade djupa och långa diskussioner om leopardsimmare, som är en slags djur som ser ut som en orm men som har leopardfläckar och stora tänder. Dom kan vara lite snälla men mycket elaka också. Meija ritade hur dom såg ut och sen ville hon lyssna på Mamma Mia skivan. Dom första 4 tracksen är bäst, från Honey Honey till Dancing Queen. Dom kan hon utantill på sin egenkomponerade engelska.
Sen försvann hon upp på övervåningen, och kom ner efter en stund med Idas magdanskjol i näven. Lite konfunderad blev jag, för jag hade för mig att den låg högt uppe i bokhyllan. Frågade Meija om hon trodde att hon fick låna den. Hon tittade på mig som om jag var lite långsam och sa "Mamma, Ida är ju inte hemma, så det gör inget".
Hm!? Som tur var kunde vi komma överens att även om nån är borta så kan man inte bara ta saker hur som helst.
Och sen undrade jag hur hon hade fått tag i den och då berättade hon att hon först tagit en stol och sen hade hon tagit en pall.



Var tvungen att gå och kolla vad hon menade, och det var precis som hon sagt. I stolen som är en mjuk fåtölj med en massa kläder i hade hon ställt morfars gamla vingliga träpall. Lite halvt osafe, men det funkade ju visst iallafall...

Lite skönt med 4-dagarsvecka. Ken ska ner till Blekinge och fäkta SM på fredag-lördag, så det blir till att hålla tätt då. Ska hämta Hanna på Arlanda på lördag morgon 07.35.
Stackars Hanna ringde ikväll från Texas och berättade att hon sumpat sin favoritväska med 68 dollar och ID-kort på en restaurang. Hon glömde den när dom gick och när dom ringde sa personalen att dom inte hittat den. (Tror jag vad jag vill på).
Det är synd om Hanna. Sist vi var ute och reste pajade hon sin kamera i Portugal och blev bestulen på alla sina pengar i Spanien, på Alhambra. Och det var väl nåt mer på nån annan resa innan det. Snart vågar hon inte åka utomlands säger hon.


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha SÖTMEIJA! <3 bara hon inte rör min manga så..



Nej stackars (klantiga) Hanna! Först glömma väskan på toan på Alhambra sen restaurang i Dallas.. Undrar vem hon har fått det ifrån.. Var det inte min kära mor som glömde plånboken på ica ett antal gånger..Hehe.

2009-04-15 @ 23:39:43
URL: http://idaelina.blogg.se/
Postat av: Ken

Og kameraet som hun knuste i Portugal da hun snublet...

2009-04-16 @ 08:34:47
Postat av: m@mm@

Observera att trots att jag stundtals lämnat saker efter mig så har jag lyckats att få tillbaka dom! Det gäller att göra sina misstag på rätt ställe.

2009-04-16 @ 08:51:33
URL: http://snabelann.blogg.se/
Postat av: Karin

Spännande med barn :-)

2009-04-16 @ 09:56:31
Postat av: fraze

Vad kul att ni belönade er själva och oss med ett besök! :)

Det var häftigt att se vilket drag det var på Emil och Meija tillsammans. Jag hade velat se när Emil bröt isen med lite monster-moves också.

2009-04-16 @ 10:39:20
URL: http://emiloester2.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0