Sista äpplena

Skön såsig helg har det varit, precis vad jag behövde!
Igår var vi nere på stan och hyllade kanelbullen och idag har vi bara varit hemma. Har gjort årets sista äppelpaj av trädgårdens egna skörd. Trädet är litet men det blev väl typ fem-sex stycken rediga pajer totalt i år.


Stan är fin på hösten.

Bullarna på Café Linne är stora som en halv kanellängd. Jag var ohungrig resten av dagen och då åt jag ändå bara det gottaste (mitten) :).

Nästa lördag ska jag på återträff med mina gamla gymnasiepolare. Tjugofem j-a år sedan var det som vi i N3c sprang ut på trappan till Rudbeckianska skolan i Västerås, för att möta våra familjer i  hällande regn.
Sköna typer hela högen. Har hittat några av dom på facebook men sen är det ju inte alla som har konstiga namn som man kan söka på tyvärr. 
Vi var typ 7 tjejer och 23 killar och hade en klassföreståndare som glömde bort när det var jullov. En av klasskompisarna hade skrivit en bok om trollsländor innan han började gymnasiet, han är docent i biologi idag. En annan blev florist och öppnade egen blomsterbutik. Och en är professor på KTH. Han som var med i EAP och såg ut som Ingemar Stenmark har bott i Tyskland och jobbat med marknadsföring av konstgjorda hjärtklaffar. Han som kom ut som bög vet jag inte vad han gör, men han sjunger i allafall i en av Sveriges bästa gospelkörer. Har googlat på några av dom och sammanfattningsvis har killarna väldigt mycket mindre hår idag än för 25 år sen.
Skönt gäng som sagt. Ska bli jättekul att träffa dom igen!


Gissa vem som blev biologidocent och vem som blev systemingenjör på Cisco?


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0