Nu ere helg igen

     Kaffe på sängen, Meija i knät och datorn på benen. Ken bredvid.  Det är lördagsmorgon igen.

Veckan som var liknade ganska mycket veckan innan, fullt ös medvetslös. Fortfarande mycket med konferensen, men många pusselbitar börjar falla på plats, såna där viktiga grejor :) som menyer, underhållning och sånt. Idiotjobb som tar en massa onödig tid, som att gå igenom alla 128 abstracts för att se vilka ord som ska vara upphöjda/sänkta eftersom det fallit bort när redigeraren tog över dem. 
Samtidigt har jag haft en deadline för ett temanummer av våran tidning SVA-vet, elva artiklar som skulle editeras och OK:as med folk från fyra andra myndigheter innan dom sätts i händerna på layoutarna. Och förberedelser för införandet av slakteriprovtagning på svin. Plus planering av ett projekt där vi ska försöka validera smarta sätt att provta nötbesättningar för VTEC. Och sen ett möte med näringen på Jordbruksverket nere i Jönköping samma dag som Ken och jag ska på kräftskiva på Slottet på kvällen (fringe benfits från konferensfixet :)).

Samtidigt har jag inte känt mig stressad, har känt att allt flyter på och att jag lyckats koppla av när jag inte haft jobb framför mig. Tror det är en av mina starka sidor :).
Lite för själen fick jag förra helgen också när jag planterade lite inför hösten i blomlådor och krukor. Man blir så snäll av att få jordiga fingrar.



Och nästa helg är det speedtävlingar
. Elva anmälda har vi nu tror jag. Och det ser ut att bli dubbel comeback - både Ken Hansen och Anton Westman är tillbaka i latexland, det ska bli kul att se hur det går :). (Hoppas hoppas hoppas att det blåser och är soligt och torkar upp....hoppas hoppas).

Mitt upp i all det här håller Ida på att packa för att åka till Spanien i ett helt år, jag tror varken hon eller jag har fattat det än. Hon jobbar på på Donken, och rummet ser ut som vanligt. Och jag jobbar på som vanligt. Egentligen borde vi åka iväg och göra nåt tillsammans. Det var kul att hon följde med till Prag i alla fall.



Idas lillasyster är inte som andra barn...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0