Obalans

Var och möhippade Erika igår kväll. Helskönt, med grym mat som Erika fick komponera av en massa råvaror, och där alla hjälptes åt att fixa käket medans Erika låg och myste inne på 6th floor Spa...  Och det blev seeent, vi åt väl typ vid halv 12 och när vi kommit så långt som till chokladfontänen så var väl klockan halv 2. Hann dessutom köra lite Singstardueller mellan frosserierna.
Jag slaggade på Jennys soffa (obs inte på golvet ;-)) och sov jättegott....så pass att vi missade frukosten på Centralbadet :(. Men det var nog bra med sömn, för kroppen/knoppen iallafall.

Kom hem till mina älsklingar vid 12-tiden och hittade en ordentligt solBRÄND Ida uppe i soffan. Hon har varit ute med klassen och seglat i tre dagar och sista dagen, den enda då det var fint väder, stod hon på däck och styrde hela dagen. Utan solskydd och utan solglasögon. Så förutom en redig solsveda så har hon ont i ögonen, lite begynnande snö/sjöblindhet där... Har med andra ord varit en sväng till Apoteket och bunkrat tårvätskeersättning och ögonsalva. Stackarn. Dessutom är det skolbal för niorna på tisdag och det är ju inge kul när man har ont i hela ansiktet..

Nu håller jag på och röjer lite, måste packa om för att åka upp till Gryttjom ikväll. Det verkar ju bli en riktigt grym semestervecka, så man får väl tacka Epizone och Polenresan för att man blev tvungen att boka om - hade ursprungligen anmält mig till första veckan.. :-)
Men nu börjar jag lida av brist på att vara hemma och brist på familjen och att fixa med sånt som behöver fixas och inte blir det bättre av att Ken känner likadant. Då suger jag åt mig och bär allt dubbelt upp.
Känns alltid som att allting växer en över huvudet (bokstavligen) när man är bortrest. Och eftersom jag har ett (antagligen nedärvt ;-)) behov av att ha lite kontroll på tillvaron så blir det där med att vara bortrest nästan stressande i sig. Bajs.
Nästa år ska jag prova på att ta ledigt vid den här tiden bara för att vara hemma. Först kasta saker, bygga, måla, gräva i trädgården och sen bara ligga och mysa och lukta på blommorna......


Snart kommer kameran :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0