Gamla goa Gryttjom

Efter en sedvanlig helgstart med kaffe och tidning i sängen + ett snabbt morgonstädryck på lördagsförmiddagen så satt vi i bilen på väg upp mot Gryttjom för att träffa lite folk och vara med på Lillvåfflans hopp nr. 1000. Ida var kvar hemma och skulle ta hand om huset, och Hanna var fortfarande i Västerås på Aroscupen.

När Karin firade 1000 hopp för en massa år sen så drog vi ut ett peacemärke (..det var iallafall planen); den här gången blev det förstås en 16-mannavåffla. Vi lyckades bygga ihop en fin första poäng på bakverket innan dyttrarna pep och ingredienserna spreds för vinden. Och väl nere på marken blev det grädde till också :).
Faktum var att det var inte bara Jenny som celebrerade; det gjorde även snygg-Anders! 

image81

(Hm... Om jag inte missminner mig så champagne-caseade ju faktiskt Mik (Anders lagkompis) och jag (Jennys lagkompis) samtidigt...? Copycats?). 

Som sig bör så firades förstås denna begivenhet med champagne. Jenny som vanligtvis öppnar sina pavor medelst sabrering satsade på samma metod också den här gången....
image79
...men promillen hade inte riktigt infunnit sig än, så här mycket champagne har hon nog aldrig spillt :)!

Meija stortrivdes bland trampoliner och gungor och på kvällen hamnade vi alla vid grillplatsen där brasan startades upp med en lastpall, piffades till med diverse lättbrunna kartonger och befästes med ett gäng rediga trädgrenar. Törna och Hämä handklöv några förkolnade pinnar och kände sig som riktiga män ;-). Busen, som kör en manlig bil, lät den visa musklerna och brände lite gummi på rullplattan. Emil, som ÄR en riktig karl, tog motorsågen i egna händer, hjälm på huvudet och la ner ett gäng tallar. Och Erika S och Micke H kompade en massa skön skrålsång på gitarr.
Som vanligt när jag är lite full så blir jag kvar i närheten av folk som sjunger, helst tills klockan blir riktigt mycket/lite. Inatt var hon väl 3 eller 4 och solen började gå upp igen när jag kröp in i husvagnen. En skön, klassisk Gryttjomkväll.

image80

Idag på morgonen när jag pratade med Ida så visade det sig att hon tagit FF-tillfället i akt och bjudit hem ett gäng kompisar igår kväll. Bit för bit kröp det fram lite grejor som hon nog trodde jag kunde tycka till om (kompisarna som rökt, maten som tagit slut, att dom sovit i Kens och min säng osv), men på det hela taget  verkade det som att dom hade skött sig rätt bra faktiskt ;). Huset stod upp och såg hyfsat fint ut. Det enda hon glömde var att meddela oss att Johannas mamma ringt och sagt att dagens födelsedagskalas var inställt (Ida: "Ja hon trodde jag var du, jag spelade med...").

Hanna ringde och meddelade att dom vunnit dagens match med 2-0, vilket innebär att de blir kvar en natt till i Västerås. Det var den hårdskjutande ytterbacken Hanna som gjort 2 mål på straff. Hon verkade ganska nöjd :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0