Post-Gryttstock

I helgen har det varit flower power party uppe i G, i dagarna tre. Eftersom jag kom hem sent på fredag kväll från Jönköping så kändes det helt rätt att vänta med att åka upp till på lördag förmiddag.
Hade inte riktigt planerat vad jag/vi skulle ha på oss, så det blev till att gräva i garderoben, lägga allt med potential i en hög på sängen och sen låta alla i familjen klä på sig efter huvud.
Tog en sväng till ICA och köpte en blomsterkvast som räckte till att dekorera både Ida och mig själv.

image199
Peace and love :)!

När vi kom upp mitt på lördagen höll folk på att hoppade fallskärm (sic!) och Ida och Hanna tyckte att vi var extremt pinsamma som var så utklädda. Men det tog bara några timmar, mot dagens slut sipprade hippestämningen in över fältet igen och alla blev helt plötsligt jättefina, kärleksfulla och skönt 60-taliga.

image200
Martin case:ade för sitt 3000:e hopp, som enligt uppgift var "ett nödhopp ur en AN2:a över vatten".

image201
Ozzy kom också. Han hade dumpat Sharon och raggat upp en ny rödhårig brud.

image203
Den här snubben satt vid grillplatsen och försökte frälsa folk. Jag tror det var Jesus.

Sabine och crew hade orgat en riktigt grym fest åt oss allesamman, med massörer, frisörer, tatuerare, piercare, bra musik, friluftsyoga, vacker lakansgrafitti över hela huset och inte minst, riktigt bra väder. Tack för det! Fina tishor, postrar och armband fick vi med oss hem också.
Ang piercare så blev Makkara-Micke ärrifierad med en stor sol på bröstet, det var rätt rått att se. Men han är ju en man så han tog det som en sån. Ida som satt och tittade på blev inspirerad och kände att hon ville ha en stålpinne genom ögonbrynet. Nån annan gång, sa jag.

image204
Dom små hippiebarnen körde yoga på gungorna.

Själv hade jag långt gångna planer på att skaffa mig en kompis
till ödlan som jag köpte på förra Gryttstock, och satt och skissade på en ko. Men jag var för sent ute och på söndagen var butiken stängd. F-n också. Det blir ju inte samma sak om man köper en på stan liksom. 

Summa summarum. Som småbarnsförälder hade jag lite mer självbevarelsedrift än för fyra år sen, så jag slapp vara bakfull i år. Men efter att ha hoppat upp och ner framför scenen så hade jag i alla fall ont i fötterna och var skönt trött i låren. Vilket var helt OK det med ;). 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0