Hur man inte värvar nya medlemmar

En äldre distingerad herre i ljusgrå kostym tog sig nyss in genom den stängda grinden in till vår tomt. Ytterdörren stod öppen och Meija som springer runt i bara t-shirt kikade ut på besökaren.
Jag gick till dörren för att se vad han ville och när jag såg att han höll trycksaken Vakna! i sin hand förstod jag att det var nån sån där Jehova-värvare på språng.

Hans öppningsreplik var:
- Den här artikeln tror jag skulle intressera dig med tanke på...
 Och så tittade han ner mot Meija.

På framsidan av tidningen stod det "Sju sätt att bli en bättre förälder".

Jag och stängde dörren med ett lätt diaboliskt leende.

Önskar egentligen att jag hade haft guts nog att kicka honom hårt i skrevet och skjutit fast hans fötter med spikpistol.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Att du var så våldsam :)
Men håller med, dom är en styggelse dom där snubbarna.

2007-08-19 @ 14:57:35
URL: http://www.sjolin.nu
Postat av: Ken

Hun har fått en overdose Lisbeth Salander...

2007-08-20 @ 12:44:52
Postat av: Veronica Sjölin

Men om du skjutit fast hans fötter hade du ju aldrig blivit av med honom. Å andra sidan hade du alltid haft en barnvakt på plats när du behövt...

2007-08-23 @ 18:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0