Crosses in the roof

Inatt sov jag från att jag gick och lade mig vid 23-snåret till klockan 6 på morgonen. Vilket betyder att Noa sov hela natten för första gången.
En konstig och annorlunda känsla, inte helt oangenäm!

Meija går på en 10-dagars penicillinkur. Det började med en röd fläck på ryggen som kliade, och som visade sig vara borrelia.
Vi har inte sett någon fästing, men det var en prick mitt i, så nånting har antagligen suttit där.


Ett klassiskt erythema migrans.

Äta penicillin är inte det roligaste (smakar ju faan) men hon är ganska tapper. Några duster har vi tagit, men med lite Danonino som smörjmedel och vatten att skölja ner med så kan det funka om hon är på humör.


Nedräkning!

Håller på att försöka hjälpa Ida att fixa i ordning på sitt rum. Det går.....inte så fort. Första steget var att sälja loftsängen. Och fixa en byrå. Vi åkte till IKEA och köpte en MALM, men hon blev osäker på om den var för stor och blaffig. Sen kom vi på att min gamla byrå som pappa byggt stod i garaget. Så den fick komma till användning i gen, det var ju bra.
En hel del skräp har slängts, en hel del grejer har sorterats ut. Polluxböckerna ska säljas.
Vi får se vart det slutar.

Igår var vi iväg och lämnade tillbaka MALM-byrån iallafall. Passade också på att åka förbi återvinningen och slänga lite saker (Hm. Låter som en contradiction in terms?). Som vanligt på en lördag var det fullt av folk där. Man tror nästan att det är kön till Gotlandsfärjan vid midsommar.


Nynäshamn eller Uppsala??

Noa gillar när det händer saker
, så han är ett tacksamt ressällskap. Innan vi drog till IKEA var vi tvungna att få i oss lite lunch, så det blev Donken. Det var först när vi suttit där en stund som jag kom på att Noa faktiskt var med också. Han satt på golvet i bilbarnstolen och filosoferade för sig själv. 


När får man åka hem?

I måndags var han med mig till F&S när jag tränade. Dom har ett superbra lunchpass på 75 minuter - skivstång + kondition. Och det bästa av allt - dom har barnvakter! Tre mogna damer passar på småttingarna medan mamma eller pappa är inne och svettas.


Det gäller att hålla koll på knoddarna..

Vi har två påsar med gamla Ken-leksaker i köket, en med smurfar och en med bilar. Båda används flitigt. Tur att Ken haft sitt barnasinne med sig hela livet.
Fast..hm...jag har ju faktiskt kvar mina gamla plasthästar kvar uppe på vinden...
Kanske dags att ta fram dom nu.


Här en ögonblicksbild ur smurflivet, så här i Idol-tider.. (smurfarna till vänster är kör, och dom tillhöger är publik..)


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, vi som var på IKEA i Uppsala igår. tänkte ringa men vi hade lite brådis. skulle ju upp till gryttjom igen. Vi var säkert där samtidigt. Sist träffade vi Kaula. Info kommer på bloggen. Kram

2009-09-28 @ 14:50:10
Postat av: @nn

Ja IKEA är värsta skydiver-hangoutet :).. Träffade 91:an o Malin där en gång också..

Vi väntar på inbjudan till pimpade stugan :)!

(Men hur ska man nu veta när man inte ska knacka på? When the cottage is..., don't come ....? :))

2009-10-04 @ 10:36:54
URL: http://snabelann.blogg.se/
Postat av: Jane i Sura

Tur att man behåller barnasinnet. Fick en My-little-Pony när jag fyllde 50. kan bidra med den till barn-leksakerna. Kram

2009-10-16 @ 08:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0