Långledig

Har tagit ut lite semester och flex sen i onsdags, så nu hade jag inte tänkt att jobba så mycket på ett tag, he he.


Min favvobuske blommar.

Batteriet i bilen är lite ynkligt. Det räcker med att man inte stänger bagageluckan ordentligt, så att lampan står och lyser (lätt att missa!), och så är bilen död. Råkade ut för det förra söndagen. Trots hjälp från snäll granne både med putt och startkablar fick vi inte igång skrället. Då kom jag på att jag ju faktiskt pröjsat sån där Euroassist-Falck assistans-försäkring och att det här kanske var ett bra tillfälle att casha in. Ringde och bad om hjälp och dom var där på 15 minuter och startade bilen i ett nafs. Kändes lite fånigt att stå hemma utanför huset när man behövde hjälp, men so what.

Nu behövde vi hur som helst köra lite grann så att batteriet skulle ladda upp igen. Lagom långt bort tänkte vi. Det blev en spontantur till Thuns i Faringe, med ett kort stopp på Max i Boländerna för att bunkra matsäck.
Tyvärr var det stängt på Thuns, hade varit kul att se hur det ser ut där nu, sist jag var där var väl typ för 20 år sen.
Men det blev en fin tur ändå, vi picknickade vid museispårvägen (Lennakatten går mellan Uppsala och Faringe) och kände Deliverance-vibbarna från några locals som drog förbi på fyrhjuling.


Far och dotter framför lokstallet och vattentornet i Faringe. Det är lååååångt ute på uppländska landsbygden..

Valborg var lugn och städad. Åkte ner och kollade på forsränningen efter att vi hade städat halva huset, och sen gick vi traditionsenligt till Hemköp och bunkrade mat innan vi knallade bort till Stadsparken. Grillad kyckling, ciabatta och karlsbaderbullar blev det i år. Galet mycket folk förstås, fint väder och lite mysigt att alla får vara lite lagom glada utan att snutarna ingriper.


Vanlig syn på Valborg i Uppsala.


Lunch. Ken, Meija och några 1000 till omkring oss i Stadsparken.

Eva kom på kvällen och tog över Meija-jouren från Hanna.


Hittade ett reklamblad i brevlådan, från lågpris-elektronik-firman MediaMarkt.
Hm. Jag tror jag sparar pengarna och köper den där Ferrarin först....


Det brukar vara rätt fascinerande att åka ner på stan på morgonen 1 maj, innan alla idrottsklubbar hunnit städa Slottsbacken och Stadsparken. Där det brukar vara park är det bara sopor. Fattar inte hur folk kan resa sig rakt upp och bara lämna allt, filtar, flaskor, matrester, allt.


Snart färdigstädat.

Vi åkte ner på eftermiddagen, och då var det mesta rent. Lite skit bakom Värmlands och runt Domkyrkan bara. Plus krossglas i rännstenen förstås. Inte en dag för hund på stan.
Tänkte vara snälla mot fåglarna i Svandammen, men dom var totalt ointresserade av brödet vi hade med oss. Det blev till att mata fisk istället. Visste inte att det fanns så mycket fisk där men vattnet bara kokade när man slängde i bröd.
Det är kul med fisk.


Vet inte om det syns så bra, men det ska föreställa Brödet och Fiskarna. Och ett gäng mätta änder.

På kvällen oljade jag in mina gamla utemöbler, och idag grundade jag resten (dom som varit målade en gång men som inte har så mycket färg kvar på sig..) med trägrund. Hade tänkt att dom skulle bli röda igen, men jag tror faktiskt att det kan bli vitt.


Kommentarer
Postat av: Ida

värsta långa håret meijapeija har!

2009-05-04 @ 10:49:00
Postat av: Matte

Hur går det, hur mår ni, är ni fler snart?

2009-05-06 @ 16:09:25
Postat av: @nn

Det hoppas jag verkligen, börjar se ut som en seriefigur nu, typ Karl-Alfred, bara att det är min mage och inte mina biceps som står ut..

2009-05-06 @ 16:37:58
URL: http://snabelann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0