Tömt hus

Idag åkte julen ut. Lika mysigt som det är att plocka fram julpyntet, lika skönt är det att gå tillbaka till det vanliga.
Blir ju lite mer plats i vardagsrummet också, när man inte behöver ge plats för ett träd.



Och Ida åkte tillbaka till Spanien. Så nu får vi inte se henne förrän i slutet av februari då hon kommer hem för att kliva över myndighetsstrecket.
Som tur är känns det som att hon fortfarande är hemma när man tittar in i hennes rum...



Och så här såg det ut i torsdags morse när jag åkte till jobbet.
"Red sky in the morning is the shepherds warning" fick jag lära mig som liten.
Och så var det slut på både högtrycket och ledigheten.
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Där i Cerverapåsen ligger min mössa. Som jag skulle ha med. Där på golvet ligger skärp, strumpbyxor & skor som jag skulle ha med. I sängen ligger mina hörlurar. Aaargh. Aja, kommer ju hem om en dryg månad =) (då vill jag ha samma mat som igår! Fast med efterrätt också!! hihi)

2009-01-10 @ 23:32:57
Postat av: m@mm@

OK, idag är det smulpaj med limemarinerade äppelklyftor och vaniljglass, vad vill du ha då :)?

2009-01-11 @ 20:46:45
URL: http://snabelann.blogg.se/
Postat av: Moster Jane

Oh my god!!!! vilken röra. Moster skulle få spader om någons rum såg ut på dylikt vis. Ida måste ha en snäll mamma. Nu har jag dansat ut julen och kastat granen innan den hann barra ner överallt.

:-)

2009-01-13 @ 12:58:38
URL: http://www.varntorp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0