Det svåra samtalet

Tillbaka från musslor och pilsner i Bryssel :).

Idag hade vi ett internt chefsseminarium
på temat "Det svåra samtalet". Det handlade om hur man förbereder sig för och genomför samtal med medarbetare när det gäller sånt som underprestation, samarbetssvårigheter, normbrott, alkohol-/drogproblem och uppsägningar. Bra seminarium med en hel del handfasta råd. Mycket diskussioner.

Jag har ju inte varit chef så länge, så först tyckte jag att jag inte hade så mycket att tillföra.
Men....jag har ju suttit i styrelsen för SF.... Insåg snart att vår egen lilla skydivercommunity gett mig en hel del referenser inom området. Faktiskt så skulle jag nog kunna komma med exempel på jobbiga samtal, inom de flesta av problemområdena, tagna direkt från Gryttjom. 
Huvva. 
Fallskärmshoppning är livet, på många sätt.


Kommentarer
Postat av: David

Är det PDs senaste? Den ser inte så stor ut. Måste vara superhet

2009-01-21 @ 22:18:42
URL: http://bengtsson.net
Postat av: @nn

Ja klart normbrott. Den är inte ens godkänd av MK.

2009-01-22 @ 20:07:35
URL: http://snabelann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0