I hodet akkurat nå

Jag håller på och ska anställa
en ny medarbetare till vår sektion. Vi hade 33 sökande och har sållat fram 6 som vi bokat till intervju. Känns som att gå i en godisaffär, man vill helst smaka på allt för allt ser gott ut, men man måste begränsa sig, jobbigt!
Har hunnit med två nu, totalt olika men båda är jätteintressanta på sitt sätt. Hade man haft mer pengar så...

Idag har vi haft en morgongenomkörare med hela familjen, Ken in på gymmet, Meija och jag på barngympa, jag in på gympa medan Meija och Ken klättar på plintar och hänger i rep. Allt avslutat med lunch på nygrillade kycklinglår från Hemköp.


Nygympad, hungrig Meija


Och igår ringde Maggan, det var typ tusen år sen vi hördes, även om jag tänkt mycket på henne (och andra kompisar som man hör av sig till alldeles för sällan). Jag är så mesigt dålig på att faktiskt lyfta luren. Fy på mig. Men nu bestämde vi iallafall att vi ska ses, vi bokade till och med datum, det är väl så man måste göra kanske. 
En av orsakerna till att Maggan var den som fick tummen ur var att hon dykt på mitt namn två gånger på samma vecka, så hon tog det som ett omen att det var dags. Det ena tillfället var när hon pratade med en tjej som hon ridit tillsammans med i typ två år, som Maggan först nu förstod var veterinär, och som dessutom visade sig vara en av dom som jag kallat till intervju... kul!


Och mamma och Gunnar hör vi inte heller av oss till så ofta, men vi ritar av dom iband.


Och på samma sätt som jag försummar mitt sociala umgänge så kan jag konstatera att jag antagligen lider av kulturell undernäring. Jag läser i princip aldrig skönlitteratur, annat än när jag är jätteledig. Jag kommer inte iväg på bio, och försöker jag se samma sak på DVD så somnar jag eller så är det inte samma upplevelse hur som helst. 
Konserter och teater och sånt är bara ett skämt. Det finns ett helt OK utbud här i stan, plus att man bor 40 min iväg från huvudstaden, hur svårt kan det vara egentligen?  Men det brukar stanna vid att jag läser recensioner och tänker att det där skulle vara kul att gå på...och sen händer inget mer.

Så det jag får mig till livs är sånt som Let's dance och Melodifestivalen, det är ju knappt ens kultur, mer ögonsköljning. Kanske det är en slags motvikt mot allt annat i livet som är seriöst. Eller så är det väl bara att erkänna att jag helt enkelt tycker det är kul att kolla på :-).


Bara som motvikt, en sommarbild.




  

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är det för tjänst du ska tillsätta? Jag menar som du tydligen vill smaka av innan du tillsätter...



fast det är väl bara min sjuka fantasi igen...

2009-02-08 @ 15:21:45
Postat av: @nn

Japp, sjuk fantasi :)!

2009-02-08 @ 15:39:42
URL: http://snabelann.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja, du tillbringar alltför lite tid med att prata med din förstfödda också!

2009-02-08 @ 17:04:12
Postat av: @nn

Vi kanske ska boka tid :]?

2009-02-08 @ 17:18:06
URL: http://snabelann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0