Bra service

Jag var och fixade nytt körkort idag. Har dragit mig för det rätt länge, faktiskt ett par år. Jag tappade nämligen bort min plånbok för ett par år sen, och förlustanmälde den och allt i den. 
Så då fick jag en ny grundhandling från Vägverket + uppmaningen att om körkortet kom tillrätta så skulle jag klippa det. Nu kom det förstås tillrätta (som vanligt när jag tappar bort saker) men jag orkade inte byta ut kortet. Jobbigt att gå och fixa passfoto och sånt, usch.

Men nu så har det gått 10 år sen jag fick det och då är det ju dags hur som helst. Faktum är att jag åkt runt med ett utgånget körkort sedan den 11 augusti. Till slut fick jag ett påminnelsebrev från Vägverket där dom tyckte att nu fixar du nytt körkort, annars kan du lika gärna få köra upp igen.
Så nu tog jag mig tid och läste det finstilta, kom på att man kunde köra direkt till lokalkontoret och fixa allt lika lätt som man fixar pass!
Underbart! 10 minuter sen var allt klart. Det har gått framåt för mänskligheten.

En jobbarkompis som tränar jiujitsu berättade för övrigt om hur en av tjejerna som hon tränar bad att få låna telefonen på klubben. Varpå hon kom tillbaka efter en stund och tveksamt frågade hur den fungerade? Den hade ju inte knappar, bara nummerskiva...
Ytterligare ett tecken på att det gått framåt för mänskligheten, men att minnet är väldigt kort..

Den här helgen hoppas jag kunna använda till att pusta ut. Mitt sätt att pusta ut just nu är att komma ifatt med sånt jag känner att jag ligger efter med, typ städning. Inte den delen av städningen som Ken sköter utan den som är lite mer rensa, slänga, torka av ytor, damma och så där. Tillsammans är vi ett oslagbart team :). 

Annars finns det ju inte så mycket att göra i Uppsala just nu, som synes. Inte så mycket spännande på bio iallafall.
  


Och nu kommer snart Ken med pizzan, jiiiihaa :)!

Kommentarer
Postat av: Karin

Det finns de som jobbar som städproffs, det är det bästa man kan lägga sina pengar på :-) Och sedan får man tillbaka en del från snälla skattemyndigheten.

2008-10-04 @ 00:14:02
Postat av: Ida

hahaha biiion! åh, jag vill också ha pizza! var år sen jag åt det!

2008-10-05 @ 13:25:20
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in:)

2008-10-05 @ 13:28:28
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0