España i kortversion


Fyra dagar med Ida fick vi, jättemysigt att få krama sin gullebulle igen :)!
Vi fick lite rundvisning i Fuengirola, dom viktiga ställena, typ stranden, bra fik, skolan, snabbköpet bredvid skolan där Ida är stammis. Sen var vi förbi hemma hos hennes värdfamilj och träffade "mamma" Mari Pepa och "lillebror" Pacito. Ida tolkade :). Dom verkar snälla och "mamma" verkar trivas med Ida också.

Fredagen vigde vi åt att åka till Granada och Alhambra. Har velat åka dit sen Håkan var där och åkte skidor i Sierra Nevada för en herrans massa år sedan, och sen Ken berättade om hur han plankade in 2001. Det var förstås superfint, fantastiskt ställe. Tyvärr blev Hanna av med pengar när hon glömde väskan på toaletten, och på väg tillbaka till parkeringen lyckades jag med konststycket att sabba knät igen. Men shit happens. Vackert var det hur som helst.

På lördagen shoppade vi, söndagen åt att slappa på stranden. Mest av allt åt vi, hotellet serverade inte frukost så det blev caféfrukost varenda dag (och Ida hakade på :)). Sen blev det väldigt mycket äta ute, mest italienskt. Trevligt ställe för att vara turistort, och även om det inte var supervarmt så var det soooooligt, och det kändes som att vi hann slappa tillräckligt för att ladda om batterierna tills att det blev grå novembervardag igen.

På flygplatsen, när vi väntade
på att boarda fick jag ett sms från Yngvar som undrade om jag stod vid gaten i Malaga. Han stod några meter bort, och hade varit nere och byggt på huset. Kul att se honom :D!
Sen när jag klev ut ut flygplanstoan någon timme före vi landade stod min jobbarkompis Janne utanför. Trångt med kändisar på det flyget :).
Hem kom vi först vid 01-tiden, bagaget dröjde och flyget var sent som det var. Men borta bra, hemma bäst.

(För en kompletterande version, kolla här :) )

Kommentarer
Postat av: Karin

Bra att ni har det bra men vad trist med knät :-(

2008-11-22 @ 15:21:38
Postat av: @nn

Jag det var totalt knäppt, helt out of the blue. Och jag som var så glad att jag kunde gå på hoppåskuttjympa igen :/. Bajs.

2008-11-22 @ 20:20:19
URL: http://snabelann.blogg.se/
Postat av: dottern

hur är det med knät nu rå?



duvet, jag fick aldrig med några av fotona från spanien, bara på y'all in portugal. skicka maybe?



och MAMMA JAG MÅR ILLA OCH HAR MASSA LÄXOR!! :(



men om 26 dagar kommer jag hem!! :D

2008-11-23 @ 16:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0