Semesterkoma

Äntligen! Sol! Vi är nere i Portugal och hälsar på Meijas farmor några dagar innan vi drar vidare till Spanien för att kolla in hur Ida har det. Lördag blev resdag - eftersom Sterling kånkade bokade vi om med Norwegian till bra pris, men vi blev tvungna att flyga via Oslo och vänta 4 timmar där... Plus att flyget blev 1 timme försenat..mer om det på Hannas blogg.

Jag tror jag haft ett ganska uppdämt sömnbehov, för i går var jag helt komatös. Vad jag än gjorde ville jag bara lägga mig ner och när jag lade mig ner så somnade jag. Gick och la mig före Meija till och med. Men nu tror jag att jag börjar komma tillbaka till vanliga gängor.
Har hunnit klämma en inte så bra självbiografisk bok av Ethel. G. Ericsson, nu håller jag på med Innan döden kom av Elizabeth George.

Det är som sagt superfint väder, skönt och friskt ungefär som svensk sensommar. Ganska ordentligt svalt på kvällarna. Men perfekt i solen på dagarna. Igår eftermiddag gick vi ner till stranden och satt där nästan tills solen gått ner. Alltid lika skönt att bara slappa, äta glass och lyssna på havet (speciellt när man är i halvkoma).
Just nu är Meija och Eva iväg till butiken och handlar, jag har som synes hittat ett trådlöst nätverk att parasitera lite på och Ken plockar disk. Hanna har ångest för att vi lät henne sova till kvart i 12.
Men nu är det lite mat som gäller, sen ner till poolen. Fast först ska jag lägga mig i stolen här på balkongen och slappa lite mer. Mmmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0