Städhelg

I onsdags fick jag mail från min gamla jobbarkompis Hasse som hade fått påstötningar om att mitt och Torkels gamla kontorsrum måste städas ur. Jag hade börjat ana att det nog snart skulle bli dags att avsluta det där dåliga samvetet.......har gått och småplockat då och då sen i augusti i fjol men aldrig fått tummen ur att avsluta det hela.
Sagt och gjort, jag hade inte så mycket val annat än att offra denna vackra helg på städning ifall jag inte ville att allt skulle gå ner i en container, och det ville jag ju inte.

Ken var iväg på Challenge Fillol igår så Meija hängde med ut till jobbet. Vi fixade och röjde mest hela dagen. Hon var en riktig ängel - (att jag skulle få något gjort överhuvudtaget hängde ju på att skulle orka hålla sig vid gott mod....) och sprang runt och plockade och filosoferade ända från 10 på förmiddagen till 6 på kvällen. Med kort lunchbreak på McDonalds. 

Vi hittade Joannas kamel som jag skulle ha skickat tillbaka typ veckan efter att Boel fyllde 40 i fjol, men sen har den stackaren legat där i en vadderad påse, bortglömd. Men nu är den återfunnen, till Meijas stora förtjusning.

image309
Giraffis har tagit hand om kamelen i väntan på att den ska återse sin rätta matte..

Det mesta gick bra att kasta, nästan allt faktiskt, men vissa grejor var ju totalt ångestladdade...såna där gamla oavslutade projekt, dåliga samveten....jättebra idéer som aldrig blev genomförda...urk.. Och alla gamla papper, protokoll, statistik och presentationer från BVD-programmets början, mitt- och slutfas. Shit, det slog mig att jag stod och höll i historiska dokument, tänk om jag kastar det här, då går ju förstahandsinformationen upp i rök och ingen kan längre rekonstruera vad som egentligen hände...vem som sa vad och gjorde vad, och i vilken ordning....vilka som var med.
Ångesten gick över och mycket åkte ner i  den stora gröna plastcontainern. Men jag sparade en låda till boken som jag ska skriva när jag blir pensionär :).

image310
Det runda arkivet var fyrkantigt..

Bland det som kastades fanns också en "bärbar" dator a la tidigt 90-tal och en printer som man var tvungen att skjutsa runt på en egen vagn.
Och tonvis med pärmar som jag tömt och gett till bättre behövande studenter. 
 
image313
"Bärbar" dator under tjockskärm.

Skönt att det är klart nu iallafall. 8 timmar igår och lika många idag ungefär. Svensk Mjölk-skylten är nedtagen men klistermärket är kvar på dörren.

image314

Tack och adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0