Pink balls

image316

Var till farbror naprapaten idag. Han kunde konstatera att det inte är en meniskskada i knät (skönt) men att mina något diffusa symptom (knät glappar och underbenet är lite förskjutet bakåt) kan vara tecken på en partiell ruptur av bakre korsbandet. Inget man gör så mycket åt heller, tydligen. Men det är bra att träna framsida lår. 
Så jag tog ett par av Kens 1-kg's bollar och la dom i en rosa påse, fint va :).
Det funkade bra. Imorgon tar jag nog en boll till.

Fick också hållorder om att undvika impact-träning innan det onda är borta. Han trodde att det var nån slags kompressionsskada i det underliggande benet också och det kan bli broskskador om sånt inte läker av.
Eller nåt sånt.

Idag blev det klart att vi åker till Prag över min födelsedag. Vi hade ett gäng gratisresor varav två skulle användas innan sista september. Hanna är på konfirmationsläger, men Ken, Ida, Meija och jag åker. Har aldrig varit i Tjeckien så det blir trevligt.
Ska bara försöka hitta nånstans att bo. Alla tips är välkomna!

Kommentarer
Postat av: Lillvåfflan

"Kens 1-kg's bollar" - vad har han dom till? Manliga geisha-kulor??

M och jag var i Prag för 2 år sen. Du MÅSTE köpa blottar-trädgårdstomten till er trädgård! Kolla här: http://lillvafflan.blogspirit.com/archive/2006/08/index.html
(scrolla ner lite)

Vi bodde på ett centralt, billigt, bra hotell. Ska försöka komma ihåg vad det hette... återkommer!

2008-05-30 @ 21:31:58
URL: http://lillvafflan.blogspirit.com
Postat av: Lillvåfflan

Hittade hotellet!

Hotel Tyl. Har bara 33 rum, så boka redan nu. Ni tar spårvägen ner till city på 5 min, eller går på en kvart. Supertrevlig personal, rent, fräscht, okej frulle, och ett gym med bubbelkopp som var väldigt underhållande... :)

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g274707-d506318-Reviews-Hotel_Tyl-Prague_Bohemia.html

2008-05-30 @ 21:51:32
Postat av: Karin

Naprapater i all ära men tycker att du ska gå till en ortoped också. Oftast behövs en artroskopi för att verkligen kunna ta reda på hur det står till inne i knät och sedan få rätt behandling. /Karin bakre-korsbands-plastik-multipel-menisk-operation Lien Olofsson

2008-05-30 @ 22:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0