Out of the box and back again

Testade en ny Häagen-Dazs-smak häromdagen, Macadamia Nut Brittle. Den var inte god.

Och när jag funderade över varför jag gjorde det här vågade avsteget från något som funkar väldigt bra (Strawberries & Cream) så kom jag på två riktigt dåliga (men sanna) anledningar. 
Den utlösande faktorn var att det var rabatt på Häagen-Dazs-glass på ICA-kortet, nåt larvigt som typ 10 spänn eller nåt sånt.
Och den andra var förstås att det inte fanns någon S&C kvar, bara Vanilla och så den som jag köpte.
Så jag köpte alltså något jag egentligen inte ville ha för att det var rabatt på det som jag ville ha, och det gjorde att jag ville köpa en sån just nu, men sen när det inte fanns nån S&C så köpte jag nåt jag inte ville ha istället.
Korkat!
Men kanske ett typiskt exempel på hur marknadskrafterna drar i marionettrådarna. Och jag dansar glatt med.

Vilket osökt får mig att tänka ett föredrag som jag hörde på på en konferens tidigare i år, där dom berättade hur dom hade löst ett utbrott av livsmedelsburen smitta; jag tror det var nån slags korv inblandad.
Det är ju ofta rätt svårt för folk att komma ihåg vad dom har ätit och när, speciellt om det gått lite tid sen man åt det. Men tack vare att flera fall hade handlat hos ICA, och eftersom ICA vet *preciiis* vad du har handlat, och när, så kunde dom konstatera att dom här människorna hade köpt korv av samma batch.

ICA vet ju hur svag jag är för S&C och visst säkert att jag skulle nappa om dom la det som rabatt på kortet.
Bah.

image315

Inte god.


Kommentarer
Postat av: törna

men durå?
kom inte å snacka skit om Macadamia Nut Brittle.

Den e fantastisk!!!!

pfft.

2008-05-28 @ 23:16:00
Postat av: @

Du kan få det som blev över :)

2008-05-30 @ 20:01:32
URL: http://snabelann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0