Päls och tv

Nu har fjolårspälsen åkt av, så nu är jag korthårig igen! Skönt!

Och så har vi börjat röja på allvar i Meijas blivande rum. Den gamla otroligt välsnickrade väggfasta garderoben har åkt ut och nu undrar vi hur vi ska placera Meijas säng mellan elcentraler och avloppsstammar. Det låter nästan som om det är pannrummet, men det är faktiskt ett gammalt förråd hon ska få sova i...
Imorgon blir det bort med gamla lister, spackla, kanske måla tak?

Idag har vi varit på påskmiddag hos mamma/mormor och Gunnar i Västerås. Dom har bott där i 20 år nu, känns inte alls så länge sen dom flyttade dit. Påminner mig om att det är >20 år sen pappa dog och att  jag nog också är 20 år äldre än då. Märkligt. Det blev för övrigt ganska mycket ägg, lammkött och godis, i nämnd ordning. Gott.

Beställde ny tv igår. Först från ett företag som hetter eXpansys som jag tyvärr inte läste recensionerna om förrän efter jag hade betalat. Det var ganska många varning varning så jag tänkte shit nu måste jag försöka stoppa det här. Efter en stund ringde dom upp från företaget och sa att när det rörde sig om så stora belopp så ville de att man skulle föra över en viss andel av summan till ett konto på Nordea innan de expedierade ordern, helmysko. Men det gav mig chans att säga att jag ville avboka ordern....vilket ju var bra.
Nu har jag köpt från Priskrig istället, hoppas det går bättre. En Samsung LE-37M86BD. Den blir nog bra. 

Den gamla brukar tappa färgen ibland. Speciellt när det är reklam. (Det är en Samsung det med faktiskt.)
Kommer ihåg när jag köpte den, det är ju drygt 10 år sen nu så den har ju faktiskt några år på nacken nu.  Innan den hade jag haft en gammal skruttig TV som jag fått av Syster Yster efter att den ännu äldre och skruttigare TV:n som jag hade innan hade dött. S.Y. tyckte det var vanvård av barn att inte ha en tv, så hon parkerade ett av sina auktionsfynd i mitt vardagsrum. Den höll inte så länge så då åkte jag till OnOff som hade rea.
Men just den modellen som jag hade spanat in hade dom inte än (jag kom en dag för tidigt)  Det slutade med att jag åkte hem med en som var dubbelt så dyr. En bekant känsla på nåt vis?


Kommentarer
Postat av: dottern

hejs mams! jag har gjor en systerblogg till hannas! :)
tänkte bara att du är ju över 18, så du bore tjäna pengar på din blogg tycker jag allt. kolla in http://www.text.nu/nyheter-trender/har-finns-annonsorerna-till-din-blogg-tjana-pengar-du-ocksa.html
vettja. fan att inte jag är över 18 :( men med ditt tillstånd så funkar det ;)

2008-03-23 @ 23:19:10
URL: http://norbybo.blogg.se
Postat av: Karin

Ställ sängen så långt som möjligt från elcentralen. Kommer TV:n till helgen ;-)

2008-03-28 @ 09:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0